برگزاری آیین گرامیداشت روز عصای سفید در مدرسه استثنایی دکتر خزائلی منطقه ۱۲

آئین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید در راستای بزرگداشت نابینایان و کم‌بینایان به ویژه دانش‌آموزان و معلمان روشندل مدرسه دکتر خزائلی، با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۲، رییس آموزش و پرورش مدارس استثنایی شهرتهران، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه و جمعی از مدیران در مدرسه استثنایی دکتر محمد خزائلی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه در این آیین گفت: هر ساله بیست و سوم مهرماه به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده است و این روز بهانه‌ای ارزشمند برای توجه بیشتر به این قشر از جامعه است؛ نماد این روشندلان عزیز، عصای سفید است، عصایی که ضامن جان و سلامت یک نابینا می‌باشد.

وی ادامه داد: ما دانش آموزان و همکاران روشندلی داریم که علی رغم نابینایی، موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های علمی، قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطوح مختلف، کسب کرده‌اند که جا دارد در همین جا از تلاش و زحمات آنان قدردانی کنم.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه با اشاره به اینکه در این دوره مدیریت شهری تلاش شده است تا به جامعه توان خواهان نگاه ویژه ای شود، گفت: در سال ۱۴۰۳ مناسب سازی بیش از ۲۲ کیلومتر از معابر منطقه ۱۲ برای معلولان و توان خواهان در دستورکار معاونت فنی وعمرانی منطقه قرار گرفته که تاکنون ۷۵ درصد آن اجرایی شده است. 

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این مراسم تصریح کرد: حضور چشمگیر عزیزان روشندل در سطوح مختلف علمی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و نیز ادارات و شرکت‌ها گویای این واقعیت است که نابینایان به انسان‌های تأثیرگذار مبدل شده‌اند که نمی‌توان نقش آنها را در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان نادیده گرفت.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به شعار "حال خوب ساختنی است " تاکید کرد : حال خوب شهروندان منوط به تصمیم های درست وعاقلانه ای است که می بایست مدیریت شهری در گرفتن این تصمیمات، یاری رسان شهروندان باشد.

در پایان از دانش آموزان،معلمان و مدیر مدرسه دکتر خزائلی با اهدای یادبودی تجلیل شد.

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 60932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =