نمایشگاه شهر پایدار هم‌افزایی دستگاه‌ها را برای رسیدن به یک شهر پایدار تقویت می‌کند

مالکی گفت: اینکه شهرداری‌های مختلف و در بخش‌های بزرگتر حوزه‌های مختلف اجرایی و ستادی با دستاوردهای هم آشنا می‌شوند، هم افزایی در حوزه رسیدن به یک شهر پایدار را تقویت می‌کند.

شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از غرفه شهرداری تهران در نمایشگاه شهر پایدار در جزیره کیش در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه هایی از این دست که در آن تمام بخش‌ها و نهادهایی که با ایجاد یک شهر پایدار، ایمن و سلامت برای زیست شهروندان مرتبط هستند حضور دارند، قطعا می تواند تاثیر گذار باشند.

وی افزود: در نمایشگاه شهر پایدار حوزه های مختلف نگهداشت و حرکت به سمت شهری با توسعه پایدار در حوزه های مختلف مانند خدمات شهری، محیط زیست، تکنولوژی های جدید و ایجاد تصفیه خانه هایی که در آن از تصفیه پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود، توسعه خطوط ریلی و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی را دیدیم. همچنین حوزه هایی که در آن جلب مشارکت شهروندی را داریم نیز در نمایشگاه حضور دارند و باید بپذیریم که در نگهداشت درست شهر بدون مشارکت شهروندان بخش بزرگی از کمک برای حل مشکل را از دست می دهید. مثلا در تفکیک پسماند، کاهش تولید زباله، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حرکت به سوی هوای پاک تر و کاهش گره های ترافیکی در شهر مشارکت شهروندان بسیار موثر است. علاوه بر این در نمایشگاه شهر پایدار در بخش های اجتماعی و فرهنگی نیز اقدامات خوبی از سوی شهرداری تهران معرفی شده است. 

مالکی در پایان گفت: اینکه شهرداری های مختلف و در بخش های بزرگتر حوزه های مختلف اجرایی و ستادی با دستاوردهای هم آشنا می‌شوند، هم افزایی در حوزه رسیدن به یک شهر پایدار را ایجاد می کند. برخی دستگاه هایی که خیلی تصور نمی کنید در حوزه شهر پایدار موثر باشند نیز وقتی دستاوردهای خود را در توسعه فناورانه معرفی می کند، می بینید که چه تاثیری در حرکت و رسیدن ما به سمت توسعه پایدار دارند. 

انتهای پیام/

۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۸
کد خبر: 60940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =