دو مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در منطقه ۱۹ با جمع‌آوری سه تن زباله خشک تعطیل شد

شهردار منطقه ۱۹ از تعطیلی دو مرکز جمع ‌آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت در خلازیر میانی که موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی زیست‌محیطی شده بود خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۹، حسین اخگر پور اظهار کرد: با توجه به گشت زنی های مستمر عوامل اجرایی اداره مدیریت پسماند این دو مرکز در کوچه پمپ گاز و خلازیر میانی شناسایی و ۶ سرویس زباله از آنجا جمع آوری شد.

 وی با اشاره به جمع آوری ۳ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم زباله قابل بازیافت از این دو محل ادامه داد: با این اقدام از ادامه فعالیت افرادی که مشغول تفکیک غیر بهداشتی و غیرکارشناسی پسماند خشک بودند جلوگیری شد.

به گفته این مسئول فعالیت مراکز غیر مجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر آشفتگی و به هم ریختگی چهره و سیمای شهر موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست ‌محیطی می شود.

شهردار منطقه ۱۹ مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماندهای قابل بازیافت را باعث کاهش تولید زباله خشک عنوان و تأکید کرد: جداسازی انواع پسماند و زباله در مبادی تولید، یک اقدام اثرگذار در مدیریت پسماند است و یکی از مهم ترین راه ها برای کاهش اثرات مخرب پسماندها، مشارکت عمومی تولید کنندگان و مصرف کنندگان پسماند در مدیریت آن است.

انتهای پیام /

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 60942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =