تلاش سازمان زیباسازی برای بهره‌برداری از خانه طهران قابل تقدیر است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در آیین رونمایی از باغ سردیس و گالری نقاشی‌های کمال‌الملک خانه طهران گفت: تلاش این دوره مدیریت شهری برای بازگشایی و بهره‌داری مجموعه فرهنگی و تاریخی خانه طهران قابل تقدیر است.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، در آیین رونمایی از باغ سردیس و گالری نقاشی‌های کمال‌الملک در خانه طهران در راستای دغدغه کمیسیون گردشگری برای بهره‌برداری از  بناهای مرمتی مدیریت شهری گفت: از روز نخستی که ما وارد این دوره از مدیریت شهری شده‌ایم درباره بناهای میراثی که آماده شده بودند ولی بهره‌برداری مشخصی نداشتند دغدغه‌مند بوده‌ایم. زیرا ظرفیت کامل فضاهای موجود مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گرفت.

وی ادامه داد: یکی از این فضاها، خانه طهران ملقب به خانه اتحادیه است که از دهه ۹۰ این مجموعه بازسازی و آماده بهره‌برداری قرار گرفته بود.اما به دلایل مختلف این بهره‌برداری سال‌ها به تاخیر افتاد.

علوی  تلاش این دوره مدیریت شهری را برای بازگشایی این مجموعه قابل تقدیر دانست و گفت: در این دوره مدیریت شهری تلاش شد این مجموعه به بهره‌برداری برسد و در ایام نوروز درب این مجموعه به روی علاقمندان باز شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گالری نقاشی‌های کمال‌الملک را یکی از کاربری‌های درست خانه  تاریخی طهران دانست و اضافه کرد: بخشی از خانه طهران  امروز به عنوان گالری آثار منتخب کمال‌الملک و با همکاری موزه ملک به مدت دوماه افتتاح شد.

وی در خصوص رونمایی باغ سردیس خانه طهران بیان کرد: پس از آن اتفاقاتی که در سطح پایتخت برای سردیس‌های برنزی پیش آمد، قرار شد باغ سردیسی در خانه طهران افتتاح شود که امروز از این سردیس‌های فاخر برنزی مفاخر و مشاهیر نیز در این مجموعه رونمایی شد.

علوی درباره بازدید از قسمت مرمتی خانه طهران تصریح کرد: مرمت بخش دیگری از حیاط خانه طهران در حال انجام است و امیدواریم که سازمان زیباسازی این موضوع را تسریع کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر سرعت بخشیدن به افزایش دسترسی‌ها و پارکینگ‌های این مجموعه خاطر نشان کرد: امروز پیشنهاد پارکینگ مکانیزه برای افزایش تعداد جای پارک در این مجموعه به همکاران عزیز سازمان زیباسازی داده شد.

گفتنی است احمد علوی رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد ابوحمزه دبیر کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، رضا دبیری‌نژاد رییس موزه ملک و تنی چند از مدیران شهری ضمن بازدید از مجموعه فرهنگی خانه طهران و بخش مرمتی خانه طهران از باغ سردیس و نمایشگاه آثار کمال‌الملک در خانه طهران رونمایی کردند.

انتهای پیام/

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 60981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =