به گزارش خبرنگار شهر، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در حاشیه نشست با شرکتهای دانشبنیان، خلاق و نوآور و فعالان حوزه حمل و نقل هوشمند و ترافیک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معتقدیم حل مسئله ترافیک در تهران یک اقدام فرا سازمانی است، اظهار کرد: همانگونه که شهروندان در ترافیک می مانند، مسئولین همچون شهردار و رییس جمهور نیز در ترافیک توقف میکنند و حل این مسئله نیز به کمک سازمانها و نهادهای مختلف دارد.
علیمردانی با بیان اینکه شهردای تهران سلسله نشستهایی را با مجموعه نوآور داشته است تا نظرات، ایدهها و پیشنهادات آنها را برای حل مشکل یا کنترل ترافیک بدست بیاورد، گفت: با توجه به قرارگیری در نیمه دوم سال و افزایش حجم ترافیک به دنبال فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، شاهد افزایش سفرهای درون شهری بیشتر هستیم و باید طرحهای متفاوتی برای کنترل ترافیک احصا شود اما دقت داشته باشید که باید دست در دست دهیم تا مشکل ترافیک را حل کنیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه بخشی از حل مشکل ترافیک وظیفه نخبگان و شرکتهای دانش بنیان است که در همین راستا نشست های تخصصی با این شرکتها برگزار میکنیم تا آنها با توجه به امکانات و شرایط شهر راه حل ابتکاری برای حل معضل ترافیک بدهند، افزود: برای کنترل و کاهش ترافیک ۴ شاخص در نطر میگیرند که در مرحله اول می بایست از طریق سیستمهای شهر هوشمند کاری کنیم که اساساً همه نیازها به طور هوشمند محقق شود تا لازم نباشد که شهروند برای رفع نیازهایش در شهر تردد کند و در کل سفر کمتری شکل میگیرد و به تبع آن ترافیک کمتری خواهیم داست.
وی با تاکید بر اینکه بر اساس راهکار دوم کل شبکه حمل و نقل باید به سمت حملونقل پاک سوق داده شود و برهمین اساس باید انواع مدلهای حملونقل پاک اجرا شود، افزود: بر اساس شاخص سوم نیز باید در راستای مهار ترافیک، مردم را با بستههای تشویقی به سمت استفاده از حملونقل عمومی سوق داد. در مرحله چهارم که عمدتاً تمرکز بر آن است، اقدامات پوششی مثل تامین پارکینگ و طرح ترافیک و ... انجام میشود.
علیمردانی با تاکید بر اینکه درخواست ما این است که همه با هم کمک کنیم تا مسئله ترافیک حل شود و مردم، دستگاه و سازمانهای دانش بنیان کمک کنند، گفت: این نشستهای تخصصی ادامه خواهد داشت و در دبیرخانه دائمی این پیشنهادات پیگیری شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک در مورد ورود تراموا نیز تصریح کرد: روی مدهای متفاوت حمل و نقل اعم از تراموا، تاکسی، ون و... باید مطالعه شود و اساساً جای سوال است که چرا ما در تهران مدلهای مختلف نداشته باشیم؟
وی در مورد آخرین وضعیت مطالعات طرح ترافیک جدید با بیان اینکه مطالعات در حال انجام است و میبایست مطالعات به سمع و نظر اساتید دیگر دانشگاه ها نیز برسد تا نظرات خود را بیان کنند، گفت: انگیزه های متفاوتی برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک وجود دارد؛ به گونهای که یکی از نواقص طرح فعلی، شب مردگی و سوق دادن به سمت استفاده از موتورسیکلت است که در نظر داریم با ارائه تسهیلات، محله را سکونت پذیرتر کنیم تا از این محدوده های ارزشمند صیانت شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح جدید در حال مطالعه است و بعد از اقناع و کسب نظرات کارشناسان باید در شورای ترافیک و شورای شهر بررسی و تصویب شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهای پاییز مطالعات به اتمام میرسد.
علیمردانی با اشاره به کنترل هوشمند محدوده از توسعه دوربینها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دوربین وجود دارد که در نظر داریم این تعداد را به ۳۰۰ ارتقاء دهیم.
وی در مورد تردد پلاک شهرستان در محدوده طرح ترافیک با بیان اینکه راه حلی با وزارت کشور داریم که براساس آن از طریق سامانه یکپارچه، رقم عوارض تردد آنها را وصول کنیم. البته الان نیز از تردد خودروهای پلاک شهرستان عوارض وصولی داریم.
انتهای پیام/
نظر شما