آینده شهر در گرو رشد و بالندگی حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی است

سروری در بازدید از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران ضمن استماع گزارش اقدامات و فعالیت‌های ارائه شده از سوی مدیران این سازمان، بر لزوم رشد و بالندگی حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تأکید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و کارکنان این سازمان و استماع گزارش عملکرد آنها، ارتقای مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری را یکی از راه‌های مهم پیشرفت و توسعه شهرها دانست.

وی افزود: معتقدم که شهرداری‌ها اگر توجه ویژه‌ای به حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند می‌توانند موفق عمل کنند و به افق‌های تعیین شده نزدیک شوند.

سروری با بیان اینکه ما در کشور به جای فرهنگ سرمایه‌پذیری، رفتار سرمایه گریزی در پیش گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نمی‌توان با منابع و نگاه دولتی شهر را اداره کرد و توقع پیشرفت و توسعه داشت. از این رو توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در توسعه و اداره شهر امری حیاتی و بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، کلان‌شهرها و خصوصاً پایتخت در حوزه‌های مختلف نیازمند گشایش و مستعد برای تعریف طرح‌ها و پروژه‌های مختلف می‌باشند که این امر جز با جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نمی‌باشد.

سروری در ادامه بیان داشت: ما نباید با سرمایه‌گذاران از موضع بالا به پایین برخورد کنیم و با گمانه‌زنی‌های نادرست در مورد آنها، جذابیت و انگیزه ی مشارکت را در آنها کم‌رنگ نماییم.

وی با بیان اینکه در تهران کارهای بزرگی انجام شده است ولی در عین حال کارهای بزرگ‌تری هم نیاز است که انجام شود و این امر به جز پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و ایجاد جذابیت در سرمایه‌گذاری و مشارکت برای آنها راه دیگری وجود ندارد.

این مدیر ارشد شهری با بیان اینکه سیستم‌های غوغاسالارانه و بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری موجب عدم تمایل سرمایه‌گذاران به مشارکت در حوزه‌های مختلف بوده است افزود: امروز مدیریت شهری نیازمند اصلاح قوانین، تدوین روش‌های مذاکره سیستمی با سرمایه‌گذاران و همچنین نظارت تخصصی به موضوعات سرمایه‌گذاری می‌باشد که بتوان در صورت بروز مشکل و اختلاف با سرمایه‌گذاران، آنها را رفع کند و موجب قفل شدن طرح‌ها و عدم رغبت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نگردد.

سروری ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در سازمان افزود: شورای شهر آمادگی کامل دارد تا با استفاده از اختیارات قانونی سازمان را کمک کند تا شرایط ایجاد جذابیت بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاران و همچنین رفع مشکلات موجود در این حوزه سرعت بگیرد.

در پایان این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در بین همکاران سازمان ضمن خدا قوت و تشکر از اقدامات انجام شده با آنها گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 61031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =