در تصمیم‌گیری‌ها باید هم مصلحت و حق شهر و هم حقوق شهروندان تؤامان در نظر گرفته شود

شهردار تهران گفت: باید همزمان هم مصلحت و حق شهر و هم حقوق شهروندان را در تصمیم‌گیری‌ها در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار شهر ظهر امروز -بیست و چهارم مهرماه ۱۴۰۳- علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از معاونین وی با حضور در میز خدمت مسجد شیخ فضل الله نوری خیابان بهشت، مستقیماً پای صحبت و مطالبات شهروندان تهرانی نشستند.

در حاشیه این برنامه زاکانی پیرامون برنامه‌های گفت‌وگوی مستقیم شهردار تهران و مدیران شهری با شهروندان گفت:پایان هر هفته در جریان پویش قرار خدمت به یکی از مساجد مناطق ۲۲گانه تهران که از قبل اعلام می‌شود رفته و همراه با معاونان شهرداری مستقیم با مردم به گفت‌وگو می‌پردازیم به جز این مورد، بنا داریم در بازه‌های زمانی مشخص نیز در مسجد شیخ فضل الله نوری میز خدمت برپا کرده و مستقیم پای صحبت و مطالبات مردم بنشینیم. 

زاکانی افزود: بیشتر مطالبات مردم در گفتگوهایی که با آنها داشتم مربوط می‌شود به موضوعات مرتبط با حوزه ساخت و ساز. به جز این مورد موضوعات مختلف با حیطه اختیارات شهرداری نیز جزو مطالبات مردم است اما گاهاً پیش می‌آید مردم مطالباتی از ما دارند که مربوط به حوزه عملکردی شهرداری تهران نمی‌شود اما در تلاشیم به شهروندان در ارجاع و پیگیری درست این مطالبات نیز کمک کنیم.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مدیریت شهری تلاش داریم به سمت تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به شهرداری مناطق و ۱۲۴ نواحی تهران برویم، اما حل برخی از مشکلات نیازمند اختیارات ویژه است که شهرداران مناطق و نواحی امکان ورود به آن را ندارند. 

شهردار تهران در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا پیش آمده است برخی از دستورات ایشان توسط شهرداران نواحی اجرایی نشود، گفت: هدف ما ادای حق شهروندان تهرانی است به همین جهت در اکثر قریب به اتفاق موارد دستورات صادر شده به سرانجام رسیده است‌.

وی در پایان تاکید کرد: گاهی مواقع برخی در مجموعه مدیریت شهری کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند؛ بدین معنی که آنچه که در نظرشان برای مدیریت شهری مفید است اما در آن استیفای حقوق مردم رخ نمی‌دهد را دنبال می‌کنند؛ ما در برابر این رویه معتقدیم باید همزمان مصلحت و حق شهر و حقوق شهروندان را در تصمیمات خود در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: 61036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =