معابر منطقه ۲ برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شد

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه۲ گفت: به منظور ایجاد سهولت در تردد همراه با ایمنی برای نابینایان، از ابتدای سال جاری، مسیر ویژه‌ای در ۶ هزار و ۸۰۰ متر از پیاده‌روهای منطقه ایجاد شد.

به گزارش شهر به نقل ازروابط عمومی شهرداری منطقه ۲،حمید رضا رنجبر گفت: با توجه به رویکرد مدیریت شهری نسبت به ایجاد بستر مناسب برای تسهیل شرایط اقشار کم توان جسمی، مناسب سازی معابر متناسب با طرح جامع مناسب‌سازی شهری از سال های گذشته آغاز شده و استاندارد سازی ۱۳کیلومتر در برنامه های عمرانی سال جاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پیاده روهای سطح محلات منطقه به خط ویژه عبور نابینایان مجهز می شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 هزار و ۸۰۰ متر از معابر با ایجاد نوار بساوایی به مسیر ویژه افراد کم بینا و نابینا تجهیز شد.

به گفته معاون شهردار منطقه ۲ در حال حاضر این اقدامات در خیابان های پاکنژاد، سیف، سیمای ایران، بهبودی، شهدای صادقیه، کوی نصر، بخشایش، ستارخان، مرزداران، سپهر، دادمان و جلال آل احمد اجرا شد.

رنجبر افزود: مسیرهای ویژه برای سهولت تردد نابینایان مطابق با استانداردهای بین‌المللی در پیاده‌روهای این قسمت اجرا می‌شود که بر اساس آن ضمن استفاده از کفپوش های بتنی ساده، کفپوش های شیاری و سکه ای به رنگ زرد مخصوص عصای سفید در سطح پیاده رو تعبیه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه همزمان با معابر، بوستان‌های کتاب و دلاوران نیز برای تردد افراد کم توان جسمی مناسب سازی می شود، گفت: ساختمان ناحیه ۵ و سرای محلات دریان نو و طرشت از جمله ساختمان های اداری و فرهنگی منطقه هستند که با اجرای نوار بساوایی، تردد افراد کم بینا و نابینا مناسب‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 61077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =