از استفاده از کفش و لباس مناسب برای رفتن به روددره احیاشده فرحزاد تا  تفاوت آن با بوستان‌های شهر

تهیه‌کننده، کارگردان و موسس گروه ایرانگرد با پرداختن به اهمیت احیای روددره فرحزاد به شهروندان برای استفاده از این تفرجگاه توصیه‌هایی کرد.

جواد قارایی، تهیه‌کننده، کارگردان و موسس گروه ایرانگرد در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در رابطه با تاثیرات زیست‌محیطی تبدیل روددره فرحزاد به تفرجگاه اظهار کرد: در روددره فرحزاد؛ تعداد بسیاری از افراد، خانه‌ها را بدون مجوز و سند و به صورت غیرقانونی شبیه حلبی‌آباد ساخته بودند. زباله بسیاری هم در این روددره وجود داشت و تعداد بسیاری معتاد هم در آن حضور داشتند. از زمانی که شهرداری روددره فرحزاد را احیا، زباله‌ها را جمع‌آوری و معتادان متجاهر را هم ساماندهی کرده، طبیعت و آب آنجا پاکیزه شد و درختان مجدد احیا شدند. همچنین معتادان که امنیت اجتماعی آن محدوده را تحت تاثیر قرار داده بودند را دیگر آن‌جا نمی‌بینیم.

وی افزود: زمانی که مردم فرحزاد و مردم بسیاری از نقاط تهران بدانند روددره فرحزاد دیگر کثیفی و آلودگی‌های اجتماعی، طبیعی و ... گذشته را ندارد، قطعا از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر آبی که در این روددره به سمت پایین جاری می‌شود، پاک است و محیط‌زیست بسیار تمیز شده است. این امر از نظر من بسیار باارزش است و کار بسیار بزرگ و مهمی انجام شده است.  

جواد قارایی در رابطه با استفاده هرچه‌بهتر مردم از روددره احیا شده فرحزاد هم توصیه کرد: بهتر است مردم با احتیاط در آن‌جا رفت‌وآمد کنند، به گونه‌ای که انگار بخشی از کوهستان را دارند پیمایش می‌کنند. همچنین با لباس و کفش مناسب در آن‌جا تردد کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه معابر در روددره فرحزاد باریک است، مردم در هرجایی نمی‌توانند کمپ کنند و یا با خانواده خود نشست داشته باشند یا همراه خود کودکان خردسال را ببرند چون ممکن است خسته شوند. فراموش نکنیم این مکان بوستانی همچون بوستان های فعلی شهر مانند بوستان جوانمردان یا نهج البلاغه و امثالهم نیست بلکه تلاش شده تا بکر بودن این تفرجگاه در پروسه احیای این روددره حفظ شود.

موسس گروه ایرانگرد در پایان تصریح کرد: مردم حتما در مورد جمع آوری زباله‌های شان هم دقت کافی داشته باشند چرا که زیبایی روددره فرحزاد به بکر بودن و پاکیزگی آن است؛ اگر پاکیزگی از بین برود، دیگر آن زیبایی را ندارد و دیگران نمی‌توانند از آن‌جا استفاده کنند.

انتهای پیام/

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 61088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =