"باران چشمه" به دیدار "اوجاقی" آمد

مهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با حضور در سازمان ورزش با حسین اوجاقی مدیرعامل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، در ابتدای این دیدار که ظهر امروز؛ ۲۵ مهر ماه جاری برگزار شد، باران‌چشمه ضمن ابراز خرسندی از همت سازمان ورزش برای احیای زورخانه‌ها و نیز پیش‌بینی یکی از بزرگترین رویدادهای ورزش زورخانه‌ای در کشورمان، اظهار داشت: جای آن دارد که از تلاش سازمان ورزش تشکر کنیم که با جدیت نسبت به این رشته آیینی و باستانی اهتمام دارند.

وی در ادامه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ترویج ورزش زورخانه‌ای به عنوان میراثی ایرانی و ملّی پرداخت و گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر، حمایت های خوبی از این ورزش صورت گرفته و ما هم اکنون نزدیک به ۸۰۰ زورخانه‌ فعال در شهرستان‌های کشورمان داریم.

باران‌چشمه در بخش دیگری از اظهارات خود به دیدار با رییس جمهور فقید اشاره کرد و گفت: در دیدار با شهید آیت الله رئیسی، ایشان نیز به لزوم گسترش این ورزش در میان اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان و همچنین بر نگهداری و استفاده‌ی بهینه از فضاهای موجود تأکید داشتند.

در ادامه، اوجاقی نیز به تبیین سیاست‌ها و رویکردهای سازمان متبوع خود در راستای تدابیر کلان شهرداری تهران پرداخت و تأکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای احیا و زنده نگه‌داشتن این ورزش آیینی و سنتی انجام می دهیم و از هر فرصتی برای نمایش ویژگی ها و توانمندی های بالای این ورزش به منظور جذب نوجوانان و جوانان استفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در راستای حمایت از زورخانه‌ها به مصادیقی اشاره کرد و گفت: اگر چه زورخانه‌ها پیمانکار دارند ولی ما بسیاری از هزینه‌ها را تقبل می‌کنیم تا کمبود امکانات و منابع مانع ورود جوانان به این عرصه نشود.

وی تأکید کرد: فعال کردن انجمن‌ها از جمله برنامه‌های حمایتی ماست ولی به این امر هم بسنده نمی‌کنیم به همین دلیل برگزاری بزرگترین رویدادهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای در راستای تحقق اهداف یاد شده و حمایت از این رشته ورزشی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

باران‌چشمه نیز در پایان ضمن ابراز قدردانی از برگزاری این رویداد، فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای لزوم ایجاد نوآوری و تغییر رویکرد به منظور جلب و جذب جوانان به این رشته ورزشی را یادآور شد و افزود: ما و تمام هیئت‌هایمان در استان‌های مختلف برای کمک و حمایت از این برنامه و نظایر آن، آماده‌ایم.

گفتنی است؛ سازمان ورزش شهرداری تهران به زودی بزرگترین رویداد ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را با حضور هزاران مرشد از سراسر کشور، برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: 61119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =