۲۶۰ خودرو آماده برف روبی است

شهر: ۲۶۰ خودرو در حوزه نمک پاشی و برف روبی انجام وظیفه خواهند کرد که ۱۹۰ دستگاه از این خودروها به مناطق اختصاص داده شده است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران بعد از ظهر امروز با حضور در مرکز مدیریت پسماند از تجهیزات و ادوات شهرداری برای برف‌روبی و مقابله با یخبندان احتمالی معابر شهری بازدید کرد.

در جریان این بازدید شهردار تهران از خودروهای جدید برف روب و نمک پاش شهرداری که به صورت هوشمند و بر اساس دمای هوا اقدام به نمک پاشی می‌کنند هم بازدید کرد. ۳۵ دستگاه از این خودروها که توانایی حرکت در معابر باریک شهریه تهران را هم دارند امسال به انجام وظیفه در سطح شهر خواهند پرداخت.

پیروز حناچی در حاشیه بازدید خود در جمع خبرنگاران گفت: امسال بر اساس تجربه‌ سال های قبل تجهیزات ویژه‌ای در حوزه برف روبی و نمک پاشی انجام وظیفه خواهند کرد. ۲۶۰ خودرو در حوزه نمک پاشی و برف روبی انجام وظیفه خواهند کرد. ۱۹۰ دستگاه از این خودروها به مناطق اختصاص داده ، ۷۰ دستگاه در اختیار مراکز حساسی مانند سازمان بهشت زهرا، آرادکوه و برج میلاد  قرار خواهد گرفت ، ۳۵ دستگاه از این خودروها برای معابر کم عرض ساخته شده اند. علاوه بر این ها ۹۲ دستگاه تیغه برف‌روبی هم به مناطق تحویل داده شده و پنج ایستگاه دپوی نمک یه همراه ۱۰ خودروی بزرگ مخصوص برف روبی بزرگ راهی بزرگراه ها با ذخیره ۱۵۰ تن نمک قرار داده شده است.

حناچی در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه های مدیریت خدمات شهری، گفت: یکی از سامانه ها  وظیفه توزین پسماند و یکی هم مدیریت دستگاه زباله سوزی را انجام می دهد.

 حناچی  در پاسخ به این سوال که آیا امسال با استفاده از این تجهیزات، دیگر مثل سال قبل شاهد یخبندان در خیابانها نخواهیم بود گفت: در سال گذشته برفی که در آبان سال گذشته آمد، خیلی زود اتفاق افتاد و همه را غافلگیر کرد اما امسال تمام تلاش ما این است که اتفاق نیفتد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 6123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =