ضرورت تسریع در احداث شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در غرب تهران

مسائل و مشکلات مربوط به جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه ۲۲ و مدیریت آن در نشست مشترک سازمان‌ها و ادارات ذی‌مدخل در مدیریت بحران این منطقه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، در نشستی که با حضور نمایندگان پیشگیری و مدیریت بحران، شرکت آبفا، هلال احمر، آتش نشانی، راهور، کلانتری مدیران شهری منطقه برگزار شد، مسائل و مشکلات مربوط به جمع آوری آبهای سطحی در منطقه ۲۲ به عنوان یکی از مهمترین علل بروز سیلاب و آبگرفتگی در معابر شهری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست توجه ویژه به تاسیسات و زیرساختهای شهری در جهت مدیریت، جمع آوری و دفع فاضلاب و آبهای ناشی از بارندگی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در این رابطه ایرج عظیمی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۲ در سخنانی با تاکید بر هم افزایی بیشتر سازمان های مربوطه در مدیریت آب‌های سطحی و حل و فصل مشکلات مرتبط با سیلاب در منطقه گفت: امروزه توجه به توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات و زیرساختهای شهری به دلایل مختلف اهمیت بالایی دارد. در این راستا مدیریت، جمع آوری و دفع فاضلاب و آب‌های حاصل از بارندگی بسیار مورد توجه است و عدم توجه به این مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی در برخی از شهرهای کشور شده است.

وی افزود: نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری و نیز فرسوده بودن شبکه فاضلاب باعث کاهش عملکرد شبکه جمع آوری فاضلاب در بارندگی شده و باعث پس‌زدگی فاضلاب، ایجاد مشکلات بهداشتی و نارضایتی شهروندان می شود.

انتهای پیام/

۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 61238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =