توافق شهرداری با دولت برای واردات اتوبوس های نو و کارکرده با کیفیت بالا

شهردار تهران پیشنهاد داد که دولت برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اتوبوس نو و کارکرده با استاندارد بالا وارد کند.

به گزارش شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم آغاز عملیات احداث پایانه متروی آزادگان و توسعه جنوبی خط سه مترو به خبرنگاران گفت: امروز پایانه خط سه مترو را کلنگ زدیم و ایستگاهی که در کنار مرکز طبی کودکان ایجاد خواهد شد و انشاءالله این مقدمه اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی خواهد بود.

او افزود: خطوط مترو هم اکنون توسعه یافته اند ولی پایانه ها متناسب با آنها ساخته نشده اند. در حال حاضر پایانه های خط سه، چهار، شش و هفت  در حال شکل گیری است. پایانه خط چهار به زودی افتتاح می شود و با رسیدن دستگاه حفار به میدان حضرت عبدالعظیم هم یک پایانه برای خط ۶ در منطقه جنوبی تهران ایجاد خواهد شد.

حناچی ادامه داد: ساخت پایانه برای قطارهای مترو موضوع مهمی است و تاثیر زیادی در تعمیر و نگهداری واگن های مترو دارد.  هم اکنون قطارها را در ایستگاه ها پارک می کنیم که اصولی نیست و تعمیر و نگهداری آنها را با اخلال مواجه می کند.

 حناچی درباره دیدار اخیرش با معاون اول رییس جمهور هم گفت: در این دیدار امکان خرید و افزایش تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر سفارش هایی که ما به کارخانجات داخلی می دهیم قرار شد دولت تلاش کند امکان واردات اتوبوس های نو و یا کارکرده البته با استانداردهای بالا را فراهم کند قرار شد وزیر صنعت موضوع را دنبال کنند.

شهردار تهران درباره اوراق مشارکت هم گفت: اعتبار اوراق مشارکت هم اکنون دریافت شده و موجود است مشکلی در مورد وثائق این اوراق داشتیم که به زودی حل می شود. یک مشکل هم با سازمان تامین اجتماعی در خصوص بدهی شهرداری به تامین اجتماعی بابت قراردادهای شهرداری داریم که مربوط به دوره ما هم نیست با توجه به رقم بالای این رقم، قرار شد به صورت اقساط پرداخت شود و تامین اجتماعی هم این اوراق مشارکت را آزاد کند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 6126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =