اصلاح فرهنگ سازمانی در مواجهه با سرمایه‌گذاران امری واجب و لازم است

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی بر لزوم تغییر فرهنگ سازمانی و نگاه مدیران در مواجهه با سرمایه‌‎گذاران تاکید کرد و موضوع آموزش را در تغییر این فرهنگ بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در جمع مدیران سازمان و تقدیر از اقدامات انجام شده، تغییر نگاه بسته مدیران دولتی به حوزه سرمایه گذاری و اصلاح این فرهنگ نامناسب سازمانی را امری مهم در ایجاد جذابیت و انگیزه مشارکت سرمایه‌گذاران دانست.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران شرکاء ما هستند و نه پیمانکار افزود: توجه کنید که جذابیت و سود شریک و سرمایه‌گذار یعنی سود ما و ضرر او هم به معنای ضرر شهر و شهروندان است.

بابایی با بیان اینکه نقش سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران در تغییر این نگاه در بین مدیران شهری بسیار مهم است عنوان کرد: تفویض اختیار به شهرداران مناطق یکی از اقدامات بسیار خوب و شجاعانه سازمان در تغییر این فرهنگ بوده است.

وی افزود: دیگر در اَبَر شهری مثل تهران نمی‌توان تمام امور را در یک سازمان یا اداره راهبری کرد و لازم بود که پس از بلوغ لازم و گذشت دو دهه از عمر سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، اقدامات جدیدی در راستای سرعت بخشیدن به موضوعات سرمایه ‎گذاری صورت پذیرد.

این مدیر ارشد شهری با بیان اینکه تفویض بخشی از امور سازمان به شهرداران مناطق سرعت فرایند اجرایی حوزه مشارکت‌های مردمی را بالا می برد خاطرنشان کرد: سازمان می بایست نقش نظارتی و سیاست‎گذاری را در این حوزه ایفا کند و مسیر را برای رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران مرتفع نماید.

به گفته نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران؛ سازمان با تفویض این مسئولیت به مناطق، اختیار لازم جهت رفع بروکراسی‌‎ های اداری و بخشی از تسهیل در انجام امور مشارکتی را انجام داده است که این امر نقش شهرداران مناطق را در جذب و ایجاد طرح‎های مشارکتی پررنگ‎تر از قبل کرده است و انتظار می‌رود مناطق با قدرت و توان بیشتری اقدام کنند.

بابایی در ادامه بیان داشت: از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی می خواهم که همراه اقدامات شایسته‌‎ ای که در حوزه سرمایه گذاری انجام می‌‎ دهد پیگیر آموزش مدیران و کارمندان شهرداری به منظور تغییر نگاه بالا به پایین به سرمایه گذاران باشد.

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در انتهای جلسه با تاکید بر توجه ویژه‎ حوزه سرمایه‌گذاری به موضوعات محیط زیستی افزود: شاید برخی از طرح‎ها و پروژه‌های محیط زیست از نظر مدل‌‎های مالی توجیه سرمایه‌گذاری نداشته باشند ولی لازم است که شهرداری تهران در این امر هزینه کند و با حضور شریک، طرح‌‎های لازم در حوزه محیط زیست را اجرایی نماید.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 61331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =