آمارنامه‌های سال ۱۴۰۲ شهر و شهرداری تهران منتشر شد

سرپرست مرکز آمار و رصد شهری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از انتشار آمارنامه‌های سال ۱۴۰۲ شهر و شهرداری تهران با بیش از دو هزار شاخص شهری مهم، در روز ملی آمار و برنامه‌ریزی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، احمد فرهادی‌پور با تاکید بر اهمیت یکپارچه‌سازی، افزایش‌بازدهی، شفافیت و کارایی اطلاعات آماری بر روند سیاست‌گذاری‌های کلان‌شهر تهران، گفت: امسال چهلمین سال انتشار آمارنامه‌ی شهرداری تهران است که با همکاری ۸۰ واحد در شهرداری تهران از سال ۱۳۶۳ تاکنون منتشر شده است.

معاون اطلاعات مکانی سازمان فاوای شهرداری تهران در خصوص مشخصات آمارنامه‌ شهر تهران اظهار کرد: آمارهای دقیق، به‌موقع و جامع‌نگر بر تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری و تأمین منافع شهر تأثیر به‌سزایی دارند و در این راستا است که بیش از ۷۵ دستگاه در شهر تهران شامل شرکت نفت، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت مخابرات، شرکت گاز، مرکز آمار، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، صدا و سیما، بانک مرکزی، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران، در انتشار این آمار با سازمان فاوا همکاری می‌کنند.

وی افزود: آمارنامه‌ شهر تهران از سال ۱۳۸۵ تاکنون منتشر می‌شود و در چارچوب نظام جامع آماری شهرداری تهران، تصویر آماری از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر تهران در قالب ۱۹ فصل ارائه می‌کند.

فرهادی‌پور از انتشار الکترونیکی آمارنامه‌ها در بخش انتشارات درگاه اینترنتی سازمان فناوری به آدرس‌ و tmicto.tehran.ir و سایت داده‌نمای تهران به آدرس data.tehran.ir خبر داد.

به گفته‌ سرپرست مرکز آمار و رصد شهری سازمان فاوای شهرداری تهران، اطلاعات دو هزار شاخص آماری بررسی شده برای تامین محتواهای سامانه‌های آماری سایت سماوا مربوط به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران، سایت مجموعه‌داده‌های باز و کاربردی تحت نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران و سایت صبا مشهد مربوط به اطلاعات آماری کلان‌شهرهای کشور، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 61342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =