بخش خصوصی توان خرید اتوبوس ندارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه اتوبوسرانی پایتخت با بحران مواجه است، گفت بخش خصوصی توان خرید اتوبوس با قیمت‌های بالای ۳ تا ۵ میلیارد را ندارد.

به گزارش شهر، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره فرسودگی اتوبوس‌های شهر تهران و تامین اتوبوس‌ برای ناوگان حمل و نقل پایتخت نیز گفت: اگر بخواهیم شرایط ایده‌آل را در نظر بگیریم، قطعا بخش زیادی از اتوبوسرانی باید تعطیل شود و خدمات بخش زیادی از واگن‌ها نیز باید تعطیل شود اما چنین کاری ممکن نیست چون ناوگان حمل و نقل در بدترین شرایط نیز باید به خدمات خود ادامه دهند.

او با تاکید بر تداوم فعالیت اتوبوس‌ها گفت: حتی اتوبوس‌هایی که عمرشان بالای ۱۰ سال است و طبق قانون پلیس باید آنها را متوقف کند نیز با توافقاتی که صورت گرفته است، خدمات خود را ارائه می‌دهند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اعتبار برای تامین اتوبوس‌های جدید نیز گفت: اکنون برای اتوبوس‌های شهر تهران اعتبار دیده شده است و امسال باید هزار دستگاه اتوبوس اورهال شود. اکنون حدود ۵۰۰ اتوبوس اورهال شده است و مابقی نیز باید تا آخر سال اورهال شود.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به اینکه اتوبوسرانی در اختیار بخش خصوصی است. بخش خصوصی ما توان خرید اتوبوس با قیمت‌های بالای ۳ تا ۵ میلیارد را ندارد. در بخش اورهال نیز سختی‌هایی وجود دارد و دلیلش این است که بخش خصوصی قوی نیست.

به گزارش شهر و به نقل از پانا، علیخانی گفت: اکنون اتوبوسرانی با بحران مواجه است. در دولت‌های مرحوم آیت الله هاشمی، محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد هر کدام حدود دو هزار دستگاه اتوبوس در دوره خود خریداری و به شهرداری تهران تخصیص داده‌اند، تنها دولتی که مصوبه خوبی در این زمینه داشته اما هیچ اتفاقی در این بخش نیفتاده است، دولت فعلی بوده است.

اخیرا، یکصد دستگاه اتوبوس و مینی بوس که در کارخانه‌های داخلی ساخته شدند به ناوگان حمل و نقل شهری پایتخت اضافه شد.

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 6180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =