به گزارش خبرنگار شهر؛ پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه نشستی که با حضور صاحب نظران و اساتید حوزه حمل و نقل، عصر امروز -سهشنبه ۱۵ آبانماه ۱۴۰۳- برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: ما در جهت بهره مندی از فکر دانشگاهی از اساتید حوزه حمل و نقل دعوت کردیم و امیدوارم این هم اندیشی با خبرگان فن در موضوع ترافیک تهران راهگشا باشد. باید تا می توانیم از ظرفیت دانشگاه برای کاهش وضعیت ترافیکی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه دغدغههای مختلفی در این نشست مطرح شد، اظهار کرد: به دنبال اینکه استفاده از موتورسیکلت گسترش بسیاری در شهر پیدا کرده است، در کنار کمکی که این وسیله به فرار ترافیک میکند مردم به سمت استفاده از موتور رفتند. بنابراین در کنار گسترش این امر باید فرهنگ موتور سواری نیز رشد پیدا کند.
علیمردانی ادامه داد: بی نظمیهای ترافیکی و عدم استفاده از کلاه از جمله معضلات موتورسواران است. حالا که اقبال مردم به سمت استفاده از موتور رفته باید فرهنگ استفاده از موتورسیکلتها به سمت نظم بیشتر و سبک سازی در شهر حرکت کند.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در این نشست تبدیل طرح جامع به برنامه جامع مطرح شد، گفت: طرح جامع در افق بلند مدتی تصویب میشود؛ ما باید برنامه جامع را برای اقدام به طرح داشته باشیم. بحث طرح ترافیک نیز ذیل این موضوع دنبال میشود. همچنین شناسایی و برخورد با موتورسیکلتهای متخلف ذیل همین برنامه دنبال میشود.
وی خاطرنشان کرد: خط HOV یا پرسرنشین موضوعی است که در سایر کشورها اجرای موفق داشته است. در مسیرهای بزرگی که امکان ایجاد «انبوه بر» نیست این خط راهی برای تشویق مردم به استفاده از وسایل همگانی و جمعی است. خط HOV در بزرگراه همت به عنوان گام اول مصوبه شورای عالی ترافیک و شورای ترابری تهران مطرح شد و بر اساس این مصوبه ارادهای برای دوره فعلی مدیریت شهری بوده و در حال پیگیری مقدمات اجراییاش هستیم.
علیمردانی گفت: در مقطعی که ترافیک بزرگراه همت افت پیدا کرد طرح را آغاز خواهیم کرد. همت نمونه اول خواهد بود و در نیمه اول سال آینده سعی می کنیم طرح را گسترش بدهیم. کنترل خودروها نیز از طریق خوداظهاری و هم از طریق دوربین چک دوباره خواهد شد. از طریق دوربین تعداد سرنشین قابل شناسایی است و با توجه به تعداد دوربین متخلفان جریمه خواهند شد.
انتهای پیام/
نظر شما