شهروندان فرهنگ یار ترافیک می‌شوند

سرهنگ جهانی از ارائه آموزش‌های لازم به داوطلبان زن و مرد برای همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد.

به گزارش شهر، سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا  با بیان اینکه پلیس علاوه بر اجرا و اعمال قانون، رسیدگی به ترافیک و برنامه ریزی برای انضباط ترافیکی، اقدامات مهمی را در زمینه آموزش و فرهنگ سازی انجام می‌دهد، گفت: پلیس همیشه از صدا و سیما برای انجام این آموزش و فرهنگ سازی کمک می‌گیرد.

او ادامه داد: شیوع ویروس کرونا تجمع‌ها، برنامه‌ها و مراسم‌ها را لغو کرده است و به همین علت تمام آموزش‌ها و برنامه‌های اجتماعی، آموزش و فرهنگ سازی را به بستر شبکه‌های اجتماعی و مجازی برده‌ایم، برای مثال اگر می‌خواهیم رانندگان و کارمندان یک سازمان را آموزش دهیم، باید از بستر شبکه‌های مجازی استفاده کنیم.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: اگر فرد یا دستگاهی تقاضای دریافت این آموزش‌ها را داشته باشد، می‌تواند از پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست کند و همکاران ما به سازمان‌ و نهاد مربوطه مراجعه و اعلام آمادگی می‌کنند تا آموزش‌ها به متقاضیان را ارائه دهند.

او بیان کرد: تمام این آموزش‌ها رایگان هستند و متقاضیان به راحتی می‌توانند برای این کار درخواست خود را ارائه کنند، به عنوان مثال روز گذشته ۲۵۰ نفر از پرسنل و مسئولان شهرداری، حوزه‌ آتش نشانی و حمل و نقل‌ درون شهری شهر گرگان را به صورت ویدئو کنفرانسی از تهران آموزش دادیم.

به گزارش شهر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جهانی بیان کرد: در این برنامه‌ها علل تصادفات رانندگی، راه‌های پیشگیری از تصادفات و معرفی عمده‌ترین تخلفات با استفاده از اسلایدهای کوتاه آموزشی را هم نشان می‌دهیم و هم کارشناس پلیس آن‌ها را توضیح می‌دهد. در انتهای آموزش‌ها پرسش و پاسخ درباره‌ سوالات انجام می‌شود.

او گفت: در همین برنامه‌ها اگر بانوان بخواهند در حوزه‌ فرهنگ یار ترافیک فعالیت کنند آن‌ها را جذب می‌کنیم و به عنوان فرهنگ یار ترافیک برای آن‌ها حکم صادر می‌کنیم. اگر آقایان متقاضی باشند با دریافت حکم می‌توانند فرهنگ یار ترافیک و یا اینکه با داشتن مدرک لیسانس به عنوان بازرس نامحسوس همراه و همکار پلیس باشند.

۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 6185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =