تهران در ترویج صلح از مسیر دیپلماسی فرهنگی همواره پیش‌قدم بوده است

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست مجمع جهانی شهرهای متحد و دولت‌های محلی، اولویت تهران را موضوعات فرهنگی دانست و تأکید کرد که پایتخت ایران در ترویج صلح از مسیر تقویت دیپلماسی فرهنگی همواره پیش‌قدم بوده است.

به گزارش شهر،   غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری پایتخت عصر روز گذشته به همراه جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران شهری پایتخت‌ها و کلان‌شهرها و سازمان‌های شهری بین‌المللی در نشست مجمع جهانی سازمان UCLG به ایراد سخنرانی پرداخت.
او در این نشست که به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار و با اظهارات محمد بودرا رئیس UCLG، سانگ جینگ‌وو رئیس مشترک شاخه آسیاپاسیفیک UCLG و هو هانگ معاون شهردار گوانگژو آغاز شد، ضمن اشاره به اولین گردهمایی جهانی صلح‌جویانه تاریخ در ۱۹۲۰ و تحت عنوان مجمع ملل، دیپلماسی فرهنگی را نوعی قدرت نرم خواند که به تبادل آرا و دیدگاه‌ها، اطلاعات، هنر و زبان کمک می‌کند و ایجاد درک بهتر میان ملت‌های مختلف را ممکن می‌سازد، و گفت: سازمان‌های بین‌المللی مبلغ صلح همواره طلایه‌دار گفتگو و ارتباط فرهنگی و انسانی میان جوامع بوده‌اند و تقویت این مهم، به نقش‌آفرینی بیشتر و مؤثرتر تمام ذی‌نفعان نیازمند است.
محمدی در ادامه تأکید کرد که پاندمی کووید۱۹ تمام روش‌های ارتباطی سنتی را دست‌خوش تغییر قرار داد و گفت: مردم جهان دیگر نمی‌توانند با روش‌های پیشاپاندمی به تعامل بپردازند و این خود ما شهروندان جهان را به‌سوی ارتباطات هوشمند سوق داده است.
مشاور شهردار تهران، نظام مدیریت شهری پایتخت ایران را همواره حامی گفت‌وگو در جهت تبادل آراء، ارزش‌ها، سنت‌ها و دیگر وجوه فرهنگی دانست و افزود: شاهد اصلی این رویکرد نیز باز شدن باب گفتگو و همدلی و همراهی از سوی جناب دکتر حناچی شهردار محترم تهران با شهرداران چندین و چند کلان‌شهر و پایتخت جهان طی ماه‌های اخیر است.
محمدی گفت: همچنین تهران زیر سایه شعار «شهری برای همه» و با تلاش بی‌پایان برای حفظ بافت فرهنگی شهر، ساماندهی رویدادهای متنوع در جهت تقویت فرهنگ شهروندی، تبدیل فضاهای بلااستفاده نظامی به حریم فضاهای سبز و قلمرو عمومی و بسیاری اقدامات دیگر، نه تنها دغدغه فرهنگ را به صدر اولویت‌های خود نشانده، بلکه در ترویج صلح از مسیر دیپلماسی فرهنگی نیز پیش‌قدم بوده است.
 رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در پایان اظهارات خود با اشاره به این‌که همدلی و تعامل صلح‌آمیز عناصر کلیدی غلبه بر بحران‌های جهانی‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تمام این موارد، دیپلماسی فرهنگی واجد بسیاری ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیگر نیز هست و شهرداری تهران نیز همواره با آغوش باز از هر تعامل و همکاری در این زمینه استقبال می‌کند.
همچنین لازم به ذکر است که مهمانان و سخنران بسیار دیگری نیز از جمله جانی آرایا شهردار سن‌هوزه، اوگور ابراهیم آلتای شهردار قونیه، ژان‌ون زنن شهردار لاهه، لی مینگوآن شهردار ژی‌آن، تمبیسیل کادیمنگ شهردار پولوکوان، ایلسور متشین شهردار کازان، آدا کولو شهردار بارسلونا، اولیویه دشاتر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فقر و حقوق بشر، باربارا ساموئلز مدیر اجرایی دفتر جهانی توسعه اقتصادی، ژوف ماخوبو شهردار ژوهانسبورگ، گرث‌فریزلی رئیس فدراسیون شهرداری‌های کانادایی، الن ون‌سلم شهردار اوپسترلند، سامی کنان شهردار ژنو، مصطفی تونچ‌زویر شهردار ازمیر، امیلیو ژاتو شهردار سانتافه، مارسلو ابرارد وزیرامورخارجه مکزیک و... در این رویداد بزرگ جهانی شرکت داشتند.

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 6211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =