۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 6214

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه:

مترو با تمام ظرفیت و توان، مشغول خدمت رسانی به شهروندان است

مناقصه تعمیرات اساسی ۱۱ رام قطار مترو تهران ماه آینده برگزار می‌شود
مترو با تمام ظرفیت و توان، مشغول خدمت رسانی به شهروندان است

شهر: شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز از جمله مشکلات مهمی است که شرکت مترو در یک سال گذشته با آن دست به گریبان شده است. البته این درحالی است که هیچ وقفه‌ای در خدمت رسانی مترو به شهروندان ایجاد نشده و مترو با تمام ظرفیت و توان متخصصان داخلی مشغول فعالیت است.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفتگو با شهر، ضمن اشاره به افزایش سن تعدادی از قطارهای مترو، بیان کرد: بخشی از قطارها به مرحله تعمیرات اساسی رسیده‌اند. نیروهای متخصص مترو تلاش می‌کنند که تعمیرات اساسی قطارها را به مرور زمان انجام دهند. تعیمرات قطارهای مترو دارای مرحله بندی‌های متفاوت و متعددی است که دو مرحله پایانی نیمه اورهال (تعمیرات نیمه اساسی) و اورهال (تعمیرات اساسی) نام دارد. بازدیدهای تخصصی قطارهای مترو در هر دوره مشخص درحال انجام است.

او با بیان اینکه تعدادی از قطعات قطارهای DC یا نسل قدیم دیگر تولید نمی‌شوند، توضیح داد: تعویض و جایگزینی قطعات قدیمی با قطعاتی جدیدتر در تمامی متروهای سراسر جهان مرسوم و امری عادی است. البته تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز، موضوع تأمین این قطعات را تحت تأثیر قرار داده است.

نوبخت ضمن اشاره به برگزاری مناقصه اورهال ۱۱ رام قطار، گفت: آذرماه مناقصه تعمیرات اساسی ۱۱ رام قطار برگزار و پیمانکار آن انتخاب می‌شود. نگهداری و بازدیدهای دوره‌ای از قطارها با دقت تمام درحال انجام است تا از ایجاد سانحه‌ای ناگهانی جلوگیری و پیشگیری شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه هفته گذشته عملیات ساخت پایانه تعمیرات و پارکینگ خط ۳ آغاز شد، افزود: راه اندازی و تکمیل پایانه‌های خطوط سبب می‌شود تا امکانات بیشتری در اختیار شرکت مترو قرار گیرد و شتاب روند اقدامات بیشتر شود.

او همچنین درباره وظایف قانونی دولت نسبت به پرداخت منابع مالی به مترو تهران، گفت: شرکت مترو پیگیر دریافت تسهیلات متفاوت، تحقق تبصره‌ها و تکالیف قانونی دولت است. یکی از اقدامات مهم شرکت مترو پیگیری برای دریافت منابع مالی از محل تبصره ۱۸ به منظور اورهال قطارها است که امیدوارم به زودی انجام شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه شیوع و شدت بیماری کرونا در پایتخت بیشتر از موضوع دیگری سبب سختی‌های مترو شده است، افزود: بنابر گفته شهردار تهران، مترو پایتخت یک موضوع حاکمیتی است و همه دستگاه‌ها باید برای توسعه و بهره برداری مناسب آن تلاش کنند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 6214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =