تخفیف ۶۵ میلیارد تومانی به شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده

شهر: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۶۵ میلیارد تومان از عوارض بافت فرسوده در این منطقه دریافت نشده است. این مساله تحت عنوان بسته های تشویقی در حوزه شهرسازی شهرداری تهران ابلاغ شده و شهروندان توانستند با این بسته‌ها پروانه ساختمانی دریافت و نسبت به نوسازی ملک اقدام کنند.

مجید رباطی، شهردار منطقه ۱۰ در گفتگو با خبرنگار شهر با اشاره به اینکه ۳۰ پروژه در حوزه‌های عمرانی، زیست محیطی، اجتماعی و ترافیکی با اعتباری ۱۲۰ میلیارد تومانی در منطقه ۱۰ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: در مدت یک سال گذشته با توسعه فضای سبز خطی و ساخت دو بوستان مهر و دوچرخه بیش از ۹ هزار مترمربع به مساحت فضای سبز منطقه اضافه شد که باعث شد سرانه فضای سبز از ۲.۵۸ به ۲.۶۹ افزایش پیدا کند.

او افزود: یکی دیگر از مهمترین پروژه هایی که با توجه به شرایط حاضر شهر تهران افتتاح شد مرکز درمانی منطقه ۱۰ در جنوبی ترین ضلع منطقه در خیابان قزوین است. همچنین بازسازی موزه هفت چنار، ساخت پیاده رو مسیر گردشگری تفریحی شهید دعوتی به مساحت پنج هزار مترمربع که توسط سازمان نوسازی انجام شد، از دیگر پروژه های مهم منطقه است.

رباطی ادامه داد: در پروژه های منطق ۱۰ سعی شده که به ارتقای کیفیت سیمای شهر توجه شود که به عنوان مثال می توان به ساماندهی و ساخت مسیر معلولین در بزرگراه شهید نواب و میدان جمهوری تا خیابان آذربایجان تحت عنوان رفیوژ سبز بزرگراه شهید نواب و درنگ گاه شهید باقری اشاره کرد.

شهردار منطقه ۱۰ درباره وضعیت بافت فرسوده محله هاشمی در این منطقه را یکی از فرسوده ترین محلات شهر تهران برشمرد و عنوان کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون ۶۵ میلیارد تومان از عوارض بافت فرسوده در این منطقه دریافت نشده است. این مساله تحت عنوان بسته های تشویقی در حوزه شهرسازی شهرداری تهران ابلاغ شده و شهروندان توانستند با این بسته‌ها پروانه ساختمانی دریافت و نسبت به نوسازی ملک اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه رغبت شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده نیازمند بهبود شرایط اقتصادی است، گفت: در منطقه ای که بیش از ۵۲ درصد آن را بافت فرسوده تشکیل می دهد و از نظر تراکم جمعیتی هر هکتار ۴۲۰ نفرجمعیت دارد که این آمار ۴ برابر نرم جهانی و دو برابر میانگین شهر تهران است، نوسازی بافت فرسوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رباطی در ادامه درباره ادامه شاخه جنوب شرقی بزرگراه یادگار امام از خیابان رنجبر یادآور شد: با مذاکراتی که با معاونتهای فنی و عمرانی و شهرسازی انجام گرفت، قرار شد که موضوع توسط سازمان مشاور بررسی شود تا ادامه بزرگراه به صورت لاین ۷۶ یا ۳۵ متری گذر انجام شود. طراحی های اولیه این موضوع  در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف این مساله روشن شود.

خبرنگار: علی سی پی

۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: 6215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =