بهره برداری از ضلع غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک تا پایان آذر

شهر: عملیات ساخت زیرگذر چهارراه گلوبندک در سال ۱۳۹۵ آغاز شد. پس از گذشت چهار سال، امروز این پروژه به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است. ضلع غربی زیرگذر چهارراه گلوبندک تا پایان آذر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

علی پیوسته، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفتگو با شهر، درباره آخرین جزئیات پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک توضیح داد: پیشرفت فیزیکی کل پروژه حدود ۷۰ درصد است. اقدامات ساختمانی و جزئیات قسمت غربی پروژه که سمت بازار پانزده خرداد و خیابان خیام قرار دارد، تکمیل شده و تنها باید دو دستگاه آسانسور و چهار دستگاه پله برقی نصب شود.

او در ادامه تأکید کرد: باتوجه به اینکه افتتاح پروژه‌ها به نصب آسانسور و پله برقی برای افراد کم توان و معلولان الزام شده است، پس از تکمیل این تجهیزات، ضلع غربی زیرگذر گلوبندک قابل بهره برداری خواهد بود.

پیوسته با بیان اینکه طبق طرح نخست قرار بود ضلع غربی پروژه دارای دو دستگاه پله برقی باشد، افزود: بخشی از دیوار بتنی قسمت غربی پروژه در گذشته تعریض شد تا دو دستگاه پله برقی دیگر نیز اضافه شود. علاوه بر پله برقی‌ها، عرض گذر از پله‌ها نیز افزایش یافته است.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران؛ درحال حاضر اقدامات ساختمانی، تأسیساتی، روشنایی، اتاقک‌های بلیت فروشی و گیت‌های مترو تکمیل شده است و تنها نصب آسانسور باقی مانده که در صورت تکمیل مراحل ساخت به سرعت نصب خواهد شد.

پیوسته درباره زمان افتتاح ضلع غربی و شرقی زیرگذر چهارراه گلوبندک، توضیح داد: ضلع غربی پروژه زیرگذر چهارراه گلوبندک تا پایان آذر امسال افتتاح خواهد شد. همچنین ضلع شرقی پروژه که پیشرفت فیزیکی کمتری دارد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در پایان افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، هزینه آسانسور و پله برقی‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. مناقصه خرید دو دستگاه آسانسور برگزار و خریداری شده و پیمانکار درحال انجام مراحل ساخت آسانسورهاست. همچنین آگهی مناقصه آسانسور و پله برقی‌های بخش شرقی پروژه منتشر شده است.

به گزارش شهر، زیرگذر چهارراه گلوبندک دو خروجی غربی و شرقی دارد که هر دو آن‌ها به سکوی ایستگاه مترو دسترسی دارند. این زیرگذر ضلع غربی خیابان ۱۵ خرداد را از زیر خیابان خیام به ضلع شرقی آن متصل می‌کند. این معبر زیرزمینی در واقع یک زیرگذر پیاده شهری است که علاوه بر تسهیل تردد عابران پیاده، امکان دسترسی آسان به ایستگاه مترو در ضلع غربی بازار را فراهم می‌کند. ساخت ۴۴ سرویس بهداشتی در زیر میدان اراگ و ۹۰‌ متر فضای تجاری و ۷۰‌ متر فضای اداری از بخش‌های مختلف طراحی‌شده برای زیرگذر گلوبندک هستند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 6239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =