به گزارش شهر به نقل مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، سید سعید مقدمزاده گفت: این مسابقات در راستای ارتقاء توانمندیها و مهارتهای کارکنان، امسال با تنوع و رقابت بیشتری نسبت به سال گذشته برگزار میشود.
وی افزود: این رویکرد نوین آموزشی که با استفاده از عناصر و مکانیکهای بازی در فرآیندهای غیربازی، محیطی انگیزشی و تعاملی ایجاد میکند، برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ در مدیریت آموزش و توسعه دانایی، با دو بازی راهبری قطار مترو در شرایط خاص و امداد و اطفاء حریق طراحی و اجرا شد.
سرپرست معاونت سرمایههای انسانی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه هدف از این مسابقات را استعدادیابی، شناسایی ظرفیتهای پنهان درونسازمانی، ارتقاء دانش و نشاط سازمانی و ایجاد تعلق سازمانی عنوان کرد و گفت: رقابتهای تعاملی میتواند به بهبود عملکرد نهایی سیستم حملونقل شهری کمک کند.
مقدمزاده با اشاره به اینکه امسال رقابتها شامل پنج حوزه کاری است، گفت: نخستین حوزه «راهبری قطار مترو در شرایط خاص» است که مدیریت زمان، بحران و رفع ایرادات قطار برای افزایش ایمنی، بهرهوری و رفاه مسافران را شامل میشود و در ۲ بخش قطارهای درونشهری و برونشهری برگزار میشود. دومین حوزه «راهبری کنترل ترافیک در شرایط خاص» است که ارزیابی مهارت و عملکرد مرکز فرمان در مدیریت و کنترل شرایط بحرانی و اختلالات ترافیکی را در بر میگیرد.
وی افزود: سومین حوزه مربوط به «تعمیرات اضطراری ناوگان» است که هدف آن افزایش مهارت فنی کارکنان و کاهش نرخ خرابی و تأخیرات است. چهارمین حوزه «مدیریت بحران در ایستگاهها» است که تمرین مهارت در اپراتوری و نرمالسازی سریع پستهای برق RS و LPS مترو تهران در شرایط بحرانی را شامل میشود. پنجمین و آخرین حوزه نیز «امداد و اطفای حریق» است که ارزیابی توانایی در انجام عملیات امدادی و اطفای حریق را مدنظر دارد.
سرپرست معاونت سرمایههای انسانی شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه در پایان خاطرنشان کرد: شرکتکنندگان در این مسابقات فرصتی خواهند داشت تا مهارتهای خود را در شرایط واقعی و چالشهای متفاوت به نمایش بگذارند و از تجربیات یکدیگر بهرهمند شوند.
انتهای پیام/
نظر شما