مدیریت شهری به دنبال تقویت نیروهای اجرایی ۱۳۷پلاس باشد/ کاهش ۴۰درصدی پیام‌های نظافتی در منطقه ۵

مسئول سامانه ۱۳۷ پلاس منطقه ۵ از کاهش ۴۰ درصدی پیام‌های شهروندان این منطقه در حوزه نظافت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، در اولین روزهای ادغام سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در سال ۱۴۰۱ که نتیجه آن تأسیس و راه‌اندازی سامانه ۱۳۷پلاس بود، اولین سایت ثبت خبر پایلوت در مناطق بعد از مرکز سامانه ۱۳۷پلاس در منطقه ۵ شهرداری تهران افتتاح شد. خلیل توکلی که بنا به گفته خود تنها نیروی رسمی منطقه‌ای است که از شروع تاسیس سامانه ۱۳۷ در این سامانه مشغول به فعالیت بوده و به سامانه ۱۳۷ وفادار بوده است به عنوان مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۵ مشغول فعالیت می‌باشد. وی در این گفتگو با تشریح عملکرد دفتر سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۵ به اقدامات کارشناسان ثبت پیام و تلاش‌های نیروهای اجرایی سامانه ۱۳۷پلاس در نواحی اشاره کرد که در ادامه می‌آید:

منطقه ۵ جزو سه منطقه پر پیام تهران است

توکلی با بیان اینکه منطقه ۵ جزو بزرگترین مناطق شهر تهران هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ تراکم جمعیت است، اظهار کرد: این منطقه از ابتدای تأسیس سامانه تاکنون همیشه جزو سه منطقه پر پیام شهر تهران بود و از لحاظ بافت جغرافیایی هم متشکل از دو بافت قدیمی و جدید است که بافت فرحزاد و بافت کن به عنوان مناطق سنتی و قدیمی منطقه محسوب می‌شوند.

وی افزود: وجود شاهراه متروی تهران و نقطه اتصال متروی تهران به کرج با حجم وسیع جابجایی مسافران، قرار گرفتن دانشگاه علوم تحقیقات که روزانه ۲ هزار دانشجو در آنجا تردد دارند و  وجود دو بوستان فرامنطقه‌ای کوهسار و جوانمردان از شاخصه‌های مهم جغرافیایی منطقه ۵ است.

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۵ ادامه داد: در این منطقه ۷ ناحیه داریم و جزو مناطقی هستیم که دارای حریم است و از شمال به ارتفاعات فرحزاد و سولقان و امامزاده داوود، از جنوب به مناطق ۹ و ۲۱ ، از غرب به منطقه ۲۲ و از شرق به منطقه ۲ متصل هستیم.

توکلی با بیان اینکه منطقه ۵ دارای بیشتر بوستان در شهر تهران بوده و ۲۱۴ بوستان نسبتاً بزرگ دارد، اضافه کرد: بنابر مستندات سایت‌های معتبر ثبت املاک و اسکان، منطقه ۵ بیشترین معامله ملکی در تهران را طی ۶ سال اخیر داشته است که نشان می‌دهد از نظر تراکم جمعیت جزو مناطق اول می‌باشد.

کاهش ۱۵ درصدی ثبت پیام شهروندان در سال جاری

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۵ در خصوص تعداد ثبت پیام شهروندان بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۵ هزار و ۴۲۸ پیام ثبت شده بود که به طور میانگین ، روزانه ۲۹۸ پیام ثبت می‌شد ولی این میزان ثبت پیام در ۶ ماهه ابتدای سال جاری با کاهش ۱۵ درصدی به ۴۶ هزار و ۸۷۹ پیام یعنی به طور میانگین ۲۵۲ پیام در روز رسیده است.

توکلی بیشترین کاهش پیام شهروندان را در حوزه خدمات شهری ذکر کرد و در خصوص ۵ موضوع پر پیام شهروندان در منطقه ۵ گفت:  ترکیدگی لوله فضای سبز که الزاما ترکیدگی نبوده و شاید خرابی آب‌پاش‌ها باشد، آبیاری فضای سبز، نظافت معابر که با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود، جمع‌آوری زباله که باز هم نسبت به سال گذشته کاهش ۳۷ درصدی داشتیم و آبیاری درختان به ترتیب بیشترین سهم از ثبت پیام شهروندان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال اتفاق خوبی که افتاد این بود که یک انبار مرکزی را در منطقه احداث کردیم و به همراه ۷ انبار نواحی که داریم در حال تجهیز و بروزرسانی آنها بوده و در حال خرید تجهیزات هستیم

توکلی افزود: سال گذشته جزو مناطقی بودیم که استارت اوورهال کردن خودروها را زدیم و سعی کردیم چه به لحاظ فنی و چه ظاهری خودروها را نوسازی و بازسازی کنیم.

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۵ در خصوص تعداد نیروهای ۱۳۷ منطقه هم اظهار کرد: در مجموع ۷ ناحیه ۳۷ نیروی اجرایی داریم و در هر ناحیه هم ۳ کارشناس ثبت خبر مشغول فعالیت هستند.

توکلی  به موضوع ضعف نیروی انسانی در حوزه اجرایی سامانه ۱۳۷پلاس اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که کمتر نیرویی وارد حوزه اجرایی سامانه ۱۳۷پلاس شده و از این منظر دچار ضعف هستیم که ممکن است در آینده با بازنشستگی نیروها دچار اخلال در این بخش شویم.

ضرورت تقویت نیروی انسانی در حوزه اجرایی

وی خطاب به مدیران شهری پیشنهاد داد: باید مدیریت شهری به فکر تقویت نیروی اجرایی باشد؛ به نظر بنده نیروهای ۱۳۷ و عوامل اجرایی که در نواحی کار می‌کنند را باید بیشتر از آنچه که ابلاغ شده از نظر مالی تأمین کرد زیرا همین‌که این همکاران لباس مقدس ۱۳۷ را به تن خود می‌کنند ارزش دارد.

توکلی با اشاره به اینکه سایت ثبت خبر منطقه ۵ اولین سایت ثبت خبر پایلوت بعد از سامانه ۱۳۷پلاس مرکز است ، تصریح کرد: تلاش کردیم تا درصد رضایتمندی شهروندان را افزایش دهیم که با اقدامات انجام‌شده و بازخوردسنجی از ۹۰ درصد پیام‌ها، درصد رضایتمندی شهروندان را به ۹۱.۵ درصد در سال جاری رسانده‌ایم.

مسئول سامانه ۱۳۷پلاس منطقه ۵ در خاتمه افزود: میانگین زمان رسیدگی به پیام‌های شهروندان از لحظه ثبت پیام تا رسیدگی به آن و بازخوردگیری و بستن پیام در منطقه ۵ حدود ۳۰ ساعت است که البته این میزان زمان در پیام‌های فوریتی و خطرساز بسیار کمتر می‌باشد.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: 62843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =