کارخانه‌های خودرو ساز قیمت تاکسی‌ها را افزایش ندهند

شهر: باتوجه به افزایش نرخ ارز در بازه‌های مختلف زمانی امسال، کارخانه‌های خودروساز نیز قیمت تاکسی‌ها را طی چند مرحله افزایش داده‌اند. این امر سبب شده تا روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده با کندی مواجه شود.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفتگو با شهر، درباره وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر تهران، توضیح داد: شهرداری تهران تلاش می‌کند که برنامه نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان سال عملیاتی شود. معاونت حمل و نقل با تلاش بسیار توانست منابع مالی پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی به تاکسیرانان را از طریق وجوه اداره شده بانک‌ها، تأمین کند.

او ضمن اشاره به تفاهم نامه شهرداری تهران با دو بانک مهر ایران و کارآفرینی امید برای تأمین منابع مالی نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی‌های فرسوده، گفت: شهرداری تهران مشکلی برای نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی فرسوده ندارد چرا که منابع مالی تأمین شده و تاکنون بیش از ۱۵ هزار راننده برای نوسازی تاکسی خود ثبت‌نام کرده‌اند و در نوبت هستند. مشکل اصلی افزایش قیمت چندباره تاکسی‌ها توسط کارخانه‌های خودروساز با نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت است.

به گفته هاشمی؛ تاکنون از زمان صدور مجوز شماره گذاری تاکسی‌های تولیدی خودروسازان و ابلاغ آن در اواخر مرداد ۱۳۹۹، دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده با پلاک ۱۳۹۹ در شهر تهران نوسازی شده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان ضمن اشاره به قیمت تاکسی پژو ۴۰۵ برابر با ۱۰۴ میلیون تومان و قیمت تاکسی سمند برابر با ۱۱۸ میلیون تومان، تأکید کرد: امیدوارم که کارخانه‌های خودروساز با نظارت وزارت صنعت و معدن و تجارت قیمت خوروها را بیش از این افزایش ندهند تا ۱۵ هزار راننده تاکسی در شهر تهران امکان نوسازی خودروهای فرسوده خود را داشته باشند.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 6341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =