دلیل بالا بودن پیام‌های نظافتی منطقه ۹ چیست؟

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۹ درباره علت بالا بودن پیام‌های شهروندان این منطقه در خصوص لایروبی انهار و نظافت جوی توضیح داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، شهرداری منطقه ۹ جزو کوچکترین مناطق شهرداری با دارا بودن تنها ۲ ناحیه است که در عین‌حال به دلیل وجود مراکز مهم نظامی، بخشی از فرودگاه مهرآباد و بافت ملی منطقه که به اسم قدمگاه حضرت امام (ره) مزین است از مناطق مهم شهر تهران است.

اگرچه این منطقه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تنها ۱۷۴ هزار نفر جمعیت دارد ولی همانگونه که ذکر شد به دلیل بافت جغرافیایی آن بیشترین مناسبت‌های ملی و مذهبی و آئینی همچون برگزاری راهپیمایی‌ ۲۲ بهمن، روز قدس، مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر و محرم‌شهر در این منطقه، تردد بسیاری صورت گرفته و جمعیت شناوری در منطقه حضور دارد که کار خدمات‌رسانی در منطقه را سنگین و دشوار کرده است.

محسن محبوبی مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۹ در گفتگویی که با وی داشتیم در خصوص تلاش‌ها و اقدامات پرسنل سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی در این منطقه به موضوعات مهمی اشاره دارد که در پی می‌آید:

منطقه ۹ قدمگاه امام راحل(ره)

محبوبی با اشاره به اینکه این منطقه در بین اهالی آن به قدمگاه امام(ره) معروف است، گفت: به دلیل شرقی-غربی بودن منطقه که مانند برخی مناطق پایتخت شمالی-جنوبی نیست و همچنین به دلیل بافت قدیمی سیستم فاضلاب منطقه، همیشه پیام‌های خدمات‌شهری بالا است و شهروندان عزیز در خصوص لایروبی انهار و فاضلاب پیام‌های زیادی را ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدای سال گذشته تعداد ۲۶ هزار و ۲۳۵ پیام داشتیم، ادامه داد: امسال این میزان به ۲۵ هزار و ۷۸۵ پیام رسیده است که کاهش قابل توجهی داشت و تلاش بسیاری شد تا مشکل شهروندان قبل از اینکه به ثبت پیام برسد حل شود.

دلیل بالا بودن پیام‌های خدمات‌شهری در منطقه

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۹ افزود: در مجموع لایروبی جوی، نظافت معابر کوچه، جمع‌آوری زباله و ضایعات، جمع‌آوری خاک و نخاله و طعمه‌گذاری موش جزو ۵ پیام پردرخواست شهروندان در سال جاری بود، گفت: منطقه ۹ منطقه‌ای با تراکم بافت بالا و قدیمی‌ساز است که به دلیل شرقی-غربی بودن منطقه و اینکه شیب کمتری در منطقه وجود دارد، کار خدمات شهری در منطقه را سخت می‌کند و برای همین همیشه پیام‌هایی از جنس نظافت انهار و آبگرفتگی داریم.

محبوبی با بیان اینکه بسیاری از پیام‌های این منطقه هم فصلی است، در توضیح بیشتر افزود: بسیاری از مناسبت‌های مهم مانند راهپیمایی‌ها، مناسبت‌های مذهبی، ملی و آئینی در منطقه ۹ برگزار می‌شود که بعد از پایان مراسم حجم پیام‌هایی از جنس خدمات شهری بالا می‌رود که خود همین عاملی برای بالا بودن همیشگی پیام‌های نظافتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های مهمی همچون ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) در منطقه هم عاملی برای افزایش پیام از سوی شهروندان است، گفت: پروژه یادگار امام(ره) چندسال متوقف بود که با شروع آن قطعاً باید املاکی تملک شده و کارگاه پروژه ایجاد می‌شد، برای همین وجود گره‌های ترافیکی و مسدودی معابر طبیعی بود که شهروندان در این خصوص پیام ثبت می‌کردند یا اصرار داشتند که پروژه زودتر به اتمام برسد.

محبوبی در خصوص نیروهای اجرایی فعال در نواحی و پرسنل سامانه +۱۳۷ در منطقه بیان کرد: در هر ناحیه به جای ۱۰ نیرو، ۱۱ نیرو داریم همچنین کارشناس بازخورد شبانه‌روزی در منطقه هم مستقر کردیم که شبانه‌روز پیام‌های شهروندان در منطقه ۹ بازخوردگیری و پیگیری می‌شود.

محبوبی در خصوص انبارهای ناحیه هم گفت: با اقداماتی که انجام شد هر دو انبار در نواحی ۲گانه منطقه ۹ مجهز است و بزودی یک انبار پشتیبان هم احداث خواهیم کرد. در خصوص محل استقرار نیروهای اجرایی هم تمامی الزامات مورد نیاز آنان اعم از محل اسکان مناسب، لوازم استراحت و تجهیزات رفاهی هم فراهم شده است.


انتهای پیام/

۹ دی ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
کد خبر: 63680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =