زمستان امسال آبگرفتگی حاد نداریم

شهر: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از مانور خودروهای برف روب و امدادی در شرایط بارانی در منطقه ۵ در پارکینگ شماره یک‌ پارک ارم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار شهر مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امسال در سیستم ها برای مقابله با بحران های احتمالی ناشی از بارندگی های احتمالی تغییرات داده ایم .

یزدانی با بیان اینکه به عنوان نمونه در شهرداری منطقه ۵ که وسعت و بزرگراه های زیادی را شامل می شود، ماشین آلات تخصصی که در حوزه خدمات شهری و پسماند فعالیت می کنند، گفت: در این منطقه امسال ۲۷۰ خودروی تخصصی متناسب مساحت و تعداد بزرگراه ها و شیب خیابان ها در اختیار قرار گرفته است.

شهردار منطقه همچنین هم افزایی خوبی با سایر دستگاه های ذیربط مثل آتش نشانی و اورژانس برقرار کرده است اینها باعث می شود که مشکلات مردم در بارندگی ها کمتر باشد و دردسری پیش نیاید.

او در پاسخ به این سوال که آیا به اندازه کافی کیسه شن و نمک در خیابانها وجود دارد؟ گفت: هر منطقه یک ستاد مرکزی برای تامین شن و نمک دارند و به تعداد کافی کیسه شن و نمک در اختیار مناطق و نواحی اختصاص یافته و از این نظر مشکلی نیست و بنا به تشخیص شهرداران مناطق در معابر و بخصوص نقاط حساس مثل لوپ ها و رمپ ها مخازن کیسه شن قرار داده شده است. تعداد ایستگاه ها زیاد است.

او در ادامه گفت: بر اساس سوابق و تجربیات سال های گذشته نقاط حساس و آبگیر شهر شناسایی شده است و در شرایط بارانی،  آن نقاط زودتر مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و پیش بینی من این است که امسال نقطه حادی در سطح شهر نداریم. تمامی مسیرهای آب را لایروبی کرده ایم روددره ها و رودخانه ها و مسیل ها لایروبی شده اند و در بخشی هایی کارهای عمرانی لازم بود که شرکت خاکریزآب یا شهرداری منطقه عملیات انجام داده اند. مطمئنم امسال مشکل حادی در سطح شهر نداریم. همچنین برای باران و برف احتمالی به هر ناحیه شهرداری از سوی سازمان آتش نشانی دو موتور پمپ داده شده است که اگر جایی آب گرفتگی داشت آن را برطرف کنند. تا چند روز آینده امکانات جدیدی در اختیار نواحی قرار خواهد گرفت مثلا در حال آماده کردن وسایلی هستیم که بابت برف تکانی استفاده می شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 6384

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =