لزوم ایجاد کانال‌های ارتباطی باز و شفاف میان مدیران و کارکنان

در راستای رسیدگی به درخواست‌ها و دغدغه‌های کارکنان، مدیران اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران به همراه تنی چند از نمایندگان ادارات معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا در شهرداری منطقه 8 حضور یافتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران، به‌منظور پاسخ‌گویی به درخواست‌های کارکنان و با هدف بررسی و شناسایی مسائل و چالش‌های مرتبط با حوزه سرمایه انسانی، توسعه و تحول اقدامات اداره‌کل پیرامون ارتقاء بهره‌وری و افزایش انگیزه همکاران و همچنین بهبود مستمر فرآیندهای اداری سرمایه انسانی؛ مدیر کل سرمایه انسانی و جمعی از معاونین و مدیران و همچنین نمایندگان ادارات کل برنامه‌ریزی، بودجه و کنترل عملکرد، رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی، مرکز نوسازی و تحول اداری و شرکت شهر سالم در شهرداری منطقه 8 پایتخت حاضر شدند.

در این نشست فاطمه تنهایی شهردار منطقه 8 ضمن خیرمقدم به مدیر کل سرمایه انسانی و هیأت همراه، به وسعت منطقه و لزوم حضور نیروهای متخصص و توانمند برای ارائه خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان اشاره کرد و خواستار رفع چالش‌های پیرامون حوزه سرمایه انسانی شد.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی منطقه گزارشی از اهم اقدامات صورت‌گرفته در سال جاری و چالش‌های موجود ارائه داد و مدیر کل سرمایه‌ انسانی ضمن استماع و بررسی موارد مطروحه، رهنمودها و توصیه‌های لازم در خصوص این موارد را ابلاغ کرد.

در این برنامه مردانی با اشاره به این‌که مدیران شنونده در سازمان‌ها نقش بسیار مهمی در بهبود محیط کاری و افزایش رضایت شغلی کارکنان دارند؛ افزود: شنیدن فعال به نظرات و نگرانی‌های کارکنان از سوی مدیران منجر به ایجاد احساس ارزشمندی و اهمیت در آنان و کاهش استرس و افزایش اعتماد میان مدیران و کارکنان خواهد شد.

وی با بیان این‌که این یکی از راه‌های مؤثر برای دستیابی به این هدف، برگزاری جلسات منظم بازخورد و مشاوره است؛ اظهار داشت: در این جلسات، مدیران می‌توانند به مشکلات و نگرانی‌های کارکنان گوش دهند و راه‌حل‌های مناسب ارائه دهند. همچنین، ایجاد کانال‌های ارتباطی باز و شفاف می‌تواند به کارکنان کمک کند تا بدون ترس از انتقام‌جویی، مشکلات و نگرانی‌های خود را بیان کنند.

مدیرکل سرمایه انسانی با تأکید بر لزوم آموزش مهارت‌های ارتباطی به مدیران جهت برقراری ارتباط مؤثر و بهتر با کارکنان تصریح کرد: مدیران با ابراز همدلی، ارائه بازخورد سازنده، توجه به سلامت روانی و جسمانی کارکنان و فراهم کردن منابع و حمایت‌های لازم می‌تواند در بهبود کلی محیط کاری و افزایش رضایت شغلی کارکنان گام مؤثری برداشته و  به خاطر داشته باشند که شنیدن مشکلات پرسنل و تلاش برای حل آنها، نه تنها به نفع کارکنان است بلکه به بهره‌وری و پیشرفت سازمان نیز کمک می‌کند.

گفتنی ‌است؛ در این برنامه، مدیر کل سرمایه ‌انسانی به درخواست همکاران رسیدگی و پس از بررسی موارد مطروحه از سوی این عزیزان، دستورات لازم در چهارچوب مقررات و ضوابط قانونی را صادر کرد.

انتهای پیام/

۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 63866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =