کاهش ۲۱ درصدی ورودی پیام در پاییز نسبت به مدت مشابه سال قبل

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۰ گفت: در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال قبل با کاهش ۲۱ درصدی ورودی پیام شهروندی روبرو بودیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، منطقه ۱۰ بعد از منطقه ۱۷ به عنوان کوچکترین منطقه تهران قرار دارد که در عین حال دارای تراکم جمعیتی بالایی نسبت به سرانه استاندارد شهری است.

با وجود مساحت کم منطقه ۱۰، اما این منطقه چهار برابر استاندارد بین‌المللی جمعیت دارد که با وجود معابر تنگ و بافت فرسوده کار خدمات شهری را برای نیروهای اجرایی سخت کرده است.

بر همین اساس با مجید حیدری مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۰ در خصوص خدمات‌رسانی به شهروندان، چالش‌ها و اقدامات پیش رو گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌آید:

کوچک‌ترین و پرتراکم‌ترین منطقه تهران

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۰ با بیان اینکه از سال ۱۳۸۷ وارد شهرداری شده و کار در سامانه ۱۳۷ را با علاقه دنبال می‌کند، گفت: منطقه ۱۰ با ۸۱۷ هکتار مساحت دومین منطقه کوچک شهر تهران بعد از منطقه ۱۷ و دارای ۳ ناحیه است؛ میزان تراکم جمعیت هم با وجود ۳۲۷ هزار نفر ساکن ثابت در منطقه، در هرهکتار ۴۰۰ نفر است که از این حیث جزو پر تراکم‌ترین نقاط تهران بوده و دو برابر استاندارد شهر تهران و ۴ برابر استاندار بین المللی جمعیت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه شریان‌های اصلی و فرعی این منطقه در بافت فرسوده قرار دارد و از عرض استانداردی برخوردار نیست کار خدمت‌رسانی و اجرای منویات شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.

حیدری با بیان اینکه عمده پیام شهروندان در حوزه نظافت معابر کوچه، لایروبی جوی، جمع‌آوری زباله، جمع‌آوری خاک و نخاله و سد معبر اصناف در پیاده رو است، اظهار کرد: با این حال بعد از تخلیه مخازن باز هم بعد از گذشت یک ساعت دوباره مخزن پر می‌شود که همین امر ورودی پیام را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: معمولا صبح‌ها از منطقه و مخازن زباله بازدید به عمل می‌آوریم تا علت ورودی پیام را متوجه بشویم اما آنچه که حائز اهمیت است این بوده که به دلیل عرض کم کوچه ها امکان نصب مخازن نیست و بنابراین مخازن علیرغم تخلیه چندباره در روز باز هم به سرعت پر می‌شود.

تلاش برای کاهش پیام ورودی

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۰ با بیان اینکه پیرو نظر و تأکید مدیران ارشد سامانه مبنی بر تلاش برای کاهش ورودی پیام شهروندی، سعی کردیم این دستور را اجرا کنیم، افزود: تمام تمرکز خود را بر کاهش ورودی پیام گذاشتیم با این شیوه که مدیران اجرایی منطقه را از نقاط آسیب‌پذیر منطقه و نقاط پر پیام آگاه کنیم تا قبل از اینکه مشکلی به پیام شهروند ختم شود زودتر مرتفع گردد.

وی ادامه داد: با این شیوه موفق شدیم در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل ۲۱ درصد کاهش ورودی پیام داشته باشیم.

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۰ در خصوص نیروهای اجرایی در منطقه هم گفت: مانند تمام مناطق دیگر با کاهش نیروهای اجرایی روبرو هستیم بنابر این
پیشنهاد می‌شود زمانی که مدیریت شهری به دنبال جذب نیرو است ابتدا نیروها در سامانه +۱۳۷ مشغول به کار شوند تا هم تجربه کسب کرده و هم با تمام نقاط قوت و ضعف شهر تهران و کار خدمات شهری آشنا شوند زیرا سامانه +۱۳۷
خودش یک کارگاه آموزشی است.

حیدری در خصوص میزان پیام شهروندی در ۹ ماهه سال جاری هم گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه در مجموع ۳۹ هزار و ۵۰۷ پیام داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۴۲ هزار و ۴۵ پیام) با کاهش ۶ درصد ورودی مواجه بودیم.

وی همچنین از راه‌اندازی سایت ثبت خبر در منطقه ۱۰ خبر داد و گفت: تماس مردم با سامانه +۱۳۷ یک سرمایه ارزشمند اجتماعی استکه بنا بر همین موضوع تلاش داریم بزودی سایت ثبت خبر منطقه ۱۰ را با ۶ کانتر تاسیس کنیم.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۶
کد خبر: 63993

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =