به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، "مجید امانی" سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران درخصوص مقاوم سازی و بهسازی لرزهای و تعمیرات تخصصی پلهای سواره رو شهر تهران گفت: تعمیرات تخصصی ۲۸۳ دستگاه پل در ۱۰ ماهه نخست سال جاری انجام یافته است و مقاوم سازی و بهسازی لرزهای ۱۲ تقاطع غیرهمسطح نیز در دست اقدام می باشد.
سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افزود: تعمیرات تخصصی پلهای سواره رو شهر تهران در ۴ پهنه درحال انجام می باشد که تاکنون ۱۲۱ دستگاه پل در پهنه شمال شرقی، ۶۵ دستگاه پل در پهنه شمال غربی، ۵۷ دستگاه پل در پهنه جنوب شرقی و ۴۰ دستگاه پل در پهنه جنوب غربی تهران تعمیرات تخصصی آنها انجام یافته است.
امانی در ادامه درخصوص مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۱۲ تقاطع غیرهمسطح در سال جاری گفت: تکمیل مقاوم سازی پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن با ۹۵ درصد پیشرفت، مقاوم سازی پل تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با خیابان ریحانی با ۶۰ درصد پیشرفت، پل تقاطع بزرگراههای شهید تندگویان با آزادگان با ۵۰ درصد پیشرفت، پل تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان آزادی با ۲۰ درصد پیشرفت و پل بزرگراههای شهید حکیم با شهید چمران با ۱۰ درصد پیشرفت در حال اجرا می باشند.
سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ادامه داد: پروژههای تکمیل مقاوم سازی تقاطع شهید همت با شیخ فضلالله، مقاوم سازی تقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان ستارخان و تقاطع بزرگراه شهید صدر با بلوار کاوه در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارند.
وی گفت: مقاوم سازی تقاطعهای بزرگراه شهید کریمی با بلوار دستواره، بزرگراه علامه عسگری با جاده قدیم قم، بزرگراه شهید آوینی با راهآهن و تقاطع بزرگراه شهید آوینی با جاده ورامین نیز در حال برگزاری مناقصه هستند.
امانی در پایان با اشاره به ۱۱ تقاطع غیر همسطحی که در سال گذشته مقاوم سازی و بهسازی لرزهای آنها به اتمام رسیده است گفت: با اتمام مقاوم سازی این تقاطعهای غیرهمسطح که شامل پل تقاطعهای بزرگراه شهید بابایی با بلوار شهید روته (استخر)، بزرگراه شهید چمران با نمایشگاه بینالمللی تهران، بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی با بلوار سعادت آباد، آیتالله هاشمی رفسنجانی با بلوار فرحزادی، بزرگراههای شهید سلیمانی با حقانی، شهید همت با بلوار نلسون ماندلا، بزرگراه شهید همت با خیابان گاندی، بزرگراه شهید همت با خیابان ولیعصر(عج)، بزرگراه شهید فهمیده با بلوار چوگان، بزرگراه شهید فهمیده با بلوار شیشه مینا و بزرگراه شهید آوینی با خط راهآهن می باشد، با کسب رکوردی در مقاوم سازی پل ها در یک سال، به همراه ۲۴ تقاطع غیرهمسطحی که از سال ۹۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ مقاوم سازی آنها به پایان رسیده، مجموعا ۳۵ تقاطع تاکنون مقاوم سازی شده است.
لازم به ذکراست مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو شامل تقویت ستون ها با ژاکت بتنی، تقویت سرستون ها با افزایش مقطع، عملیات پس کشیدگی، تقویت فونداسیون، خاکبرداری، تخریب، برچیدن کاور، مضرس کاری، کاشت میلگرد، آرماتوربندی، قالب بندی و بتن ریزی، تعویض نئوپرن ها، اجرای پرایمر ستون ها و خاکریزی می باشد.
تعمیرات تخصصی نیز مجموعه اقداماتی است که موجب تردد روان و ایمن از روی پل های سواره رو می شود که شامل ترمیم و تعویض درز انبساط، ایزولاسیون، زهکش و سیستم جمع آوری آبهای سطحی، تعویض نئوپرن ها، ترمیم روکش پیاده روها، تیرها، ستونها، فونداسیون و کوله های بتنی، عرشه پل، تیرها و اتصالات فلزی و آسیب های ناشی از آبشستگی ستون های واقع در بستر رودخانه ها می شود.
انتهای پیام/
نظر شما