در چه مناطقی از پایتخت بازارچه‌های خوداشتغالی زنان برپاست؟

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران جزئیات بازارچه‌های خوداشتغالی شهرداری تهران را تشریح کرد.

مریم اردبیلی، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با اشاره به رشد جمعیت زنان سرپرست خانوار در دهه‌های اخیر اظهار کرد: همراهی این رشد با طیف وسیعی از مسائل و مشکلات ناظر بر موضوعات پایداری خانواده از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سلامت و مهارتی، توجه بسیاری از سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان را به این گروه جمعیتی معطوف داشته است. بهینه‌سازی وضعیت این قشر نیازمند برنامه‌ریزی جامع و کارآمدی است که موجب ثبات و استقلال خانواده و کاهش فشارهای اجتماعی، عاطفی و روانی می‌شود. از جمله اقداماتی که می‌تواند این برنامه‌ریزی را سامان دهد جلب مشارکت‌های نظام‌مند در قالب مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های توانمندسازی است.

وی با اشاره به اینکه مسئله اشتغال، معیشت پایدار و کسب مهارت در محیط امن و سالم از جمله نیازهای این گروه است، بیان کرد: یکی از ماموریت‌ها و دغدغه‌های مهم شهرداری تهران، فراهم کردن  زمینه اشتغال‌زایی و توسعه فضای فروش تولیدات برای زنان سرپرست خانوار صاحب کسب و کارهای خرد و خانگی است. اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در همین راستا با بهره‌گیری از امکانات موجود اقدام به برگزاری بازارچه خوداشتغالی دائم و نیز بازارچه‌های مناسبتی و موقت در سطح مناطق ۲۲گانه می‌کند تا زمینه دسترسی زنان سرپرست خانوار را به بازار مصرف فراهم کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران ادامه داد: بازارچه‌های خوداشتغالی اماکنی مشتمل بر غرفه‌های فروش است که بانوان از طریق فروش اجناس یا خدمات خود، مبادرت به فعالیت‌های اقتصادی و کسب درآمد می‌کنند.

 وی با تاکید بر اینکه بازارچه‌های دائمی در حال حاضر در مناطق ۴، ۵ و ۱۵ دایر بوده و ۱۲۰ نفر شاغل فعال دارد، تصریح کرد: بازارچه‌های موقتی نیز که در مناسبت های محتلف برپا می شود، ۵۰۰ کسب و کار را در خود جای می‌دهند.

اردبیلی ادامه داد: از جمله اهدافی که با برپایی بازارچه‌های خوداشتغالی دنبال می‌شوند، ایجاد زمینه‌های تامین معیشت به منظور توانمندسازی اقتصادی و استقلال و خودکفایی، شناسایی افراد و عوامل موثر در جهت توانمندسازی اقتصادی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش فقر اقتصادی، ارتقاء توانمندی زنان سرپرست خانوار در حوزه مشاغل خانگی، تسهیل شبکه‌سازی بین زنان کارآفرین و دسترسی گروه هدف برای عرضه تولیدات به بازار است تا هیچ زن سرپرست خانواری دغدغه فروش محصولات خود و امرار معاش را نداشته باشد.

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
کد خبر: 64670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =