لزوم بازنگری در طرح تفصیلی منطقه ۱۷ به شدت احساس می شود

شهر: تغییر در برخی پهنه ها و تعریف طرحهای تشویقی ویژه برای نوسازی بافت فرسوده در طرح تفصیلی منطقه ۱۷ باید انجام شود.

داوود لطفی، شهردار منطقه ۱۷ در گفتگو با خبرنگار شهر مهمترین مشکل بافت فرسوده منطقه را به تحرک در طرح تفصیلی برای این بافت برشمرد و گفت: مواردی را با معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران مطرح کردیم و نیازمند این هستیم که یکسری از پهنه ها در طرح تفصیلی تغییر پیدا کند.

او افزود: در چند نقطه از منطقه بافت فرسوده با *بافت ناپایدار کاملاً همجوار شده است به طور مثال ضلع شمال یک گذر در طرح تفصیلی بافت فرسوده قلمداد شده و ضلع جنوب همان گذر بافت ناپایدار محسوب شده است. در صورتی که هر دو بخش این بافتها ریزدانه هستند و به لحاظ زمانی تقریباً در یک زمان ساخته شدند ولی دقت نظر در این مورد وجود ندارد و همین مساله موجب رفتارهای دوگانه شهروندان و ساکنین شده است و در بعضی موارد ملکی که زودتر ساخته شده، ناپایدار محسوب شده است.

لطفی در ادامه توضیح داد: مسائلی از این دست و ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و کم عرضی معابر در پیشنهادهای ما برای طرح تفصیلی در قالب یک طرح به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری ارائه خواهد شد تا بتوان یک سری از بسته های طرح تفصیلی را درباره بافت فرسوده تغییر داد.

شهردار منطقه ۱۷ عنوان کرد: بسته های تشویقی موضعی نیز باید طراحی شود تا در جاهایی که در طول این سالیان اتفاقی در بافت فرسوده برای نوسازی نیفتاده و باعث شده بعضی از نقاط از یک عقب‌ماندگی در نوسازی رنج ‌ببرند، رخ دهد. همچنین اگر بتوانیم یک سری بسته های تشویقی اختصاصی منطقه ۱۷ را در نظر بگیریم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه لزوم بازنگری در طرح تفصیلی به شدت احساس می‌شود و شهرداری منطقه پیشنهادات خود را در این حوزه مطرح کرده گفت: منطقه ۱۷ از نظر اقتصادی بسیار در سطح پایینی قرار دارد و طبیعی است که بایستی بحث نوسازی در آن به صرفه شود، به طور مثال طبقه اضافه و تشویقی که در نوسازی عمومی بافت فرسوده نقش تعیین کننده ای ایفا می‌کرد ولی حذف و کم شده بود، باید برگردد. علاوه بر این در یک سری نقاط باید یک سری بسته های تشویقی دیگر نیز داده شود.

*بافت ناپایدار از بافت فرسوده یک درجه بالاتر است و قوام بهتری دارد و امتیازات کمتری برای نوسازی دارد در حالی که در بافت فرسوده الزام به نوسازی و انجام طرح های تحریک نوسازی وجود دارد.

خبرنگار: علی سی پی

۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 6508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =