برای پیگیری پیام‌های شهروندان از روش نقطه‌زنی استفاده می‌کنیم؛ بازخوردسنجی شهرداران نواحی از پیام‌های شهروندان

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ گفت: برای کاهش دغدغه‌های شهروندان و تسریع در رسیدگی به پیام‌های شهروندی در سامانه +۱۳۷، از روش نقطه‌زنی در پیگیری پیام‌ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، یکی دیگر از مناطقی که دوگانه بافت فرسوده و بافت شهری مبتنی بر اصول شهرسازی را توأمان در دل خود جای داده است، منطقه ۱۴ تهران می‌باشد؛ بیش از ۲.۵ کیلومتر مربع از مساحت این منطقه دارای بافت ریزدانه زیر ۵۰ متر است و در عین حال جزو معدود مناطقی قرار دارد که با ۹۸ بوستان مناسب و البته چند بوستان فرامنطقه‌ای بیشترین سرانه فضای سبز به نسبت جمعیت پایتخت را دارا است.

این منطقه با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ ناحیه و ۲۱ محله بوده و مهمترین موضوعی که شهروندان این منطقه با آن درگیر هستند نظافت معابر، لایروبی جوی، سد معبر دستفروش است.

دادسرای خانواده، بازار گل محلاتی، ورزشگاه تختی و ورزشگاه سعیدی، دانشگاه آزاد تهران جنوب و بیمارستان بعثت از مراکز مهم اداری، ورزشی و درمانی هستند که در منطقه ۱۴ وجود دارد.

سید عباس هاشمی با بیان اینکه ۲۱ سال سابقه فعالیت در شهرداری تهران را دارد که ۲۰ سال از آن را در منطقه ۱۲ گذرانده و اکنون یکسالی است که به عنوان مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ در حال خدمتگزاری به شهروندان است، در خصوص ورودی پیام‌های شهروندی منطقه ۱۴ گفت: تا قبل از ورود بنده به عنوان مسئول سامانه این منطقه، رتبه چهارم بیشترین پیام‌های شهروندی به منطقه ۱۴ اختصاص داشت اما در ماه‌های اخیر و با تلاش‌های کارشناسان و نیروهای اجرایی و بازرسی منطقه در حال حاضر در رتبه هفتم قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ۱۲ که سال‌ها در آنجا حضور داشت، بیشتر پیام‌ها در خصوص شهرسازی بود اما در منطقه ۱۴ بیشتر پیام‌ها در حوزه خدمات شهری و عمران است، اظهار کرد: اصلی ترین کار دفتر سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ بخش بازخوردسنجی است و پیام‌هایی که مشکل دارد به صورت ویژه را بررسی و بازدید می‌کنیم تا به رضایت شهروند برسد.

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ با اشاره به بالا بودن پیام‌ها در تیر و مرداد سال جاری به دلیل خدمات‌دهی ضعیف پیمانکار خدمات شهری و سپس تغییر پیمانکار به جهت تسریع در خدمات‌رسانی به شهروندان گفت: بیشترین پیام‌های شهروندی به ترتیب در نواحی ۲ و یک منطقه است؛ سال گذشته ۶۵ هزار و ۸۱ پیام در یازده ماه داشتیم اما امسال این آمار به ۶۹ هزار و ۷۱۵ پیام رسیده است و همانگونه که ذکر شد دلیل افزایش ورودی پیام‌ها به ضعف پیمانکاری برمی‌گردد که باعث شد در تیر و مرداد سال جاری افزایش پیام داشته باشیم ولی با اصلاح موضوع مشکل حل شد.

وی اصلی‌ترین کار سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ را آشنا کردن شهرداران نواحی و مدیران ارشد منطقه به مشکلات و مسائل شهروندان در محلات مختلف با استفاده از شیوه نقطه‌زنی ذکر و بیان کرد: با برگزاری جلسات مستمر در شورای مدیران، نقاطی که باید بیشتر روی آن زوم شود را به صورت نقطه‌زنی به شهرداران نواحی نشان می‌دهیم که به عنوان مثال در فلان محله ناحیه چنین مشکلی وجود دارد و این کمک می‌کرد تا ضمن حل شدن سریع مشکل، دیگر از سوی شهروندان در آن محله پیامی نسبت به آن موضوع نداشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: به عنوان مثال اخیراً در خصوص دستفروشی وانتی و سد معبر در محله شکوفه به شهردار ناحیه گفتیم در خیابان شکوفه و فلان محله ۱۷ پیام دستفروش وانتی دارید که پس از طرح این موضوع سریعاً جلساتی با پلیس راهور و یگان امداد پلیس برگزار شد و مشکل شهروندان مشکل در حال برطرف شدن است.

مسئول سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ به استفاده از راهکار دیگری برای آشنایی بیشتر مدیران ارشد منطقه و شهرداران نواحی با مشکلات شهروندان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تمام شهرداران محترم نواحی هر کدام یکبار با حضور در دفتر سامانه +۱۳۷ منطقه از شهروندان بازخوردسنجی کرده و پای درد و دل شهروندان نشستند و پاسخگوی شکایات و نارضایتی‌های شهروندان شدند؛ امسال نیز این روند ادامه داشته و شهرداران نواحی به نوبت در سامانه حضور پیدا می‌کنند و بدون واسطه پیگیر مشکلات شهروندان هستند؛ این اتفاق از این جهت قابل اهمیت است که شهرداران نواحی به صورت نقطه‌زنی با مشکلات تک تک کوچه‌ها و محلات ناحیه متبوع خود بیشتر آشنا می‌شوند.

هاشمی در خصوص پیام‌های عمرانی هم گفت: با توجه به نهضت آسفالت‌ریزی که شهرداری در دوره جدید مدیریت شهری دارد میزان پیام‌های لکه‌گیری و آسفالت به شدت کاهشی بود؛ مشخصاً پیام‌های عمرانی ما در سال ۱۴۰۲ حدود ۸۵ هزار پیام بود که در سال جاری به ۸۰ هزار پیام رسیده است.

وی بزرگترین چالش ترافیکی منطقه را وجود بازار گل محلاتی عنوان کرد و گفت: بزرگترین چالش ترافیکی و خدمات شهری منطقه ۱۴ وجود بازار گل محلاتی است که جمعیت زیادی تردد دارند و ترافیکی که درست می‌کنند به سختی قابل مهار است و باید فکری برای آن بشود؛ البته پروژه مهم عمرانی منطقه احداث تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه محلاتی- تقاطع بسیج است که پیام ترافیکی داشتیم و اگر به سرانجام برسد علاوه بر جلوگیری از تصادفات، ترافیک آن منطقه هم کاهش می‌یابد.

هاشمی در خصوص انبارهای سامانه +۱۳۷ منطقه ۱۴ هم گفت: در هر ۶ ناحیه انبارهای مجهزی داریم به علاوه یک انبار مرکزی که به صورت ماهانه و براساس چک لیست از انبارها بازدید کرده و تجهیز می‌کنیم؛ البته در بحث خودروها استهلاک وجود دارد و باید به دنبال جایگزینی خودروهای اجرایی +۱۳۷ با خودروهای جدید باشیم.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود مراکز خدماتی مانند بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی و همچنین میادین میوه و تره بار پیام‌های بسیاری از شهروندان در این خصوص در سامانه +۱۳۷ ثبت می‌شود، حل این مشکلات را از راهکارهای دیگری برای کاهش پیام شهروندی در منطقه عنوان کرد.

مسئله «فرسودگی نیروهای اجرایی سامانه +۱۳۷» بنا به گفته هاشمی به زودی برای شهرداری تهران چالش خواهد شد؛ وی در این خصوص توضیح داد: مشکل اصلی منطقه و به طور کل سامانه +۱۳۷ بحث بالا بودن سن نیروی اجرایی و فوریتی است که علاوه بر سن بالا مشکلات جسمی که حین کار دچارشان شده‌اند هم مزید بر علت است، اگر مدیریت شهری به سرعت فکری برای حل این موضوع نکند به زودی در این خصوص که ارتباط مستقیم با خدمات‌رسانی به شهروندان دارد دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/

۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: 65319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =