معابر جدیدالاحداث منطقه ۱۹ مزین به نام حیدربابا شد

شهردار منطقه ۱۹ از نامگذاری میدان و بلوار نوساز واقع در حدفاصل بزرگراه شهید سعیدی و بلوار شهید ورامینی به نام «حیدربابا» خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به جدیدالاحداث و بی نام بودن میدان و بلوار واقع در محدوده نعمت آباد گفت: نامگذاری این معابر مواصلاتی در محدوده حدفاصل بزرگراه شهید سعیدی و بلوار شهید ورامینی طی جلسه شورای اسلامی شهر تهران در آبان ماه بررسی شد و با کسب حداکثر آراء به تصویب رسید. 
به گفته او این نام برگرفته شده از منظومه «حیدربابایه سلام» یکی از مهمترین آثار شهریار، شاعر معروف آذری زبان است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی محسوب می شود و با توجه به اینکه اکثر ساکنین منطقه ۱۹ را شهروندان با گویش آذری تشکیل می دهند انتخاب این نام به نوعی متناسب با گویش غالب این منطقه صورت گرفته است.
شهردار منطقه در بخش دیگری به نامگذاری یک خیابان جدیدالاحداث در این منطقه اشاره کرد و گفت: این معبر که حدفاصل خیابان مهران تا کوچه شهید حسینی واقع شده است طی پیگیری های شهرداری منطقه و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نام «مهرآرا» نامگذاری شد.
توکلی خاطرنشان کرد: این معبر که باعث تسهیل دسترسی شهروندان به رینگ بوستان ولایت از خیابان مهران (مقابل کوچه شهید اسماعیلی) و کاهش ترافیک این خیابان شده است پیش از این به نام قالیشویی معروف و شناخته شده بود.

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 6646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =