اجرای فاز به فاز طرح ها در پادگان ۰۶

شهر: پادگان ۰۶ بیش از ۵۰هکتار وسعت دارد و طبق توافق بین شهرداری و ارتش، ۷۰درصد، معادل ۳۵ هکتار در اختیار شهرداری تهران و شهروندان تهرانی قرار گرفته و ۳۰ درصد دیگر معادل ۱۵هکتار برای بهره‌برداری متناسب با پهنه در اختیار ارتش خواهد بود.

علی خانی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهرداری تهران به همشهری گفت: رویکرد کلی برنامه‌هایی که شهرداری تهران قصد دارد در این پهنه ۳۵هکتاری برای شهروندان اجرا کند، احیای ساختمان‌های تاریخی، مرمت و در نهایت بهره‌برداری برای مردم خواهد بود و سازمان نوسازی هم متولی آن است. شهرداری تهران براساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی قرار است در فضای ۳۵هکتاری آزاد شده از پادگان ۰۶، طرح‌های لازم برای منظر شهری و احیای ابنیه را تهیه کند و بعد از تصویب درکمیسیون ماده ۵، این طرح‌ها، ملاک عمل شهرداری قرار خواهد گرفت.

خانی با بیان اینکه معاونت شهرسازی شهرداری تهران کلیات طرح‌ها را آماده کرده و برای اجرای جزئیات از مشاوران کمک خواهند گرفت، افزود: مشاوران طرح نیز قرار است از هفته آینده تهیه طرح‌ها را در دستور کار قرار دهند. ممکن است تهیه طرح‌ها چندماه طول بکشد؛ بنابراین در این فاصله، سازمان بوستان‌ها کارهای لازم برای بهره‌برداری از پهنه را در اولویت قرار می‌دهد تا شهروندان معطل اجرای پروژه‌های مدت‌دار نشوند. بر همین اساس می‌توان گفت که رویکرد اجرای برنامه‌ها فاز به فاز است تا هرچه سریع‌تر این پهنه به‌عنوان بوستان شهری در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

براساس این گزارش از هفته گذشته، فضای باز و سبز منطقه در اختیار سازمان بوستان‌ها قرار گرفته و این سازمان در محل مستقر شده تا کارهای لازم مانند پارک‌سازی‌ و رسیدگی به فضای سبز را انجام دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری سازمان نوسازی شهر تهران در این رابطه گفت: «با توجه به اینکه سال‌ها این فضا مورد استفاده عموم نبوده، به تامین بهداشت و ایمن‌سازی‌ نیاز دارد. بنابراین، سرویس‌های بهداشتی و فضاهای خدماتی از این دست، برای تامین آسایش شهروندان، جزو فازهای اول طرح خواهد بود. طرح‌هایی که مانع اجرایی کمتر و اثرگذاری بیشتری در بهره‌برداری و رضایت شهروندان دارند، به‌طور کلی در اولویت اجرا قرار دارند. اما برنامه‌هایی که لازمه‌اش کارهای فنی‌تر و دقیق‌تر است، در فازهای بعد به بهره‌برداری خواهند رسید. به همین‌خاطر، فضاهای خدماتی مانند، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و جاهایی از این جنس که باید به مردم سرویس دهی کنند در مرحله بعد قرار دارد.

 او اضافه کرد: در زون شرقی محوطه هم طی صحبت‌هایی که با شرکت‌های استارتاپی داشتیم، قرار شده با سرمایه‌گذاری خودشان، فعالیت‌های دانش‌بنیان متناسب با شرایط محل، در آنجا مستقر شود. ضمن اینکه هزینه‌های اقتصادی پروژه نیز از طریق مشارکت تامین خواهد شد. طرح‌هایی که مانع اجرایی کمتری دارند و اثرگذاری بیشتری در بهره‌برداری و رضایت شهروندان دارد در اولویت اول است.اما طرح‌هایی که کارهای فنی‌تر و دقیق‌تر، لازمه‌اش است در فازهای بعد است.

 
  جزئیات:

پادگان ۰۶ تهران در شمال شرق و در منطقه پاسداران در مساحتی بالغ بر ۵۰هکتار واقع شده که در اجرای قانون طرح انتقال پادگان‌ها از شهر، طرح انتقال آن نیز در دستورکار قرار گرفت.

  ۵۰هکتار: کل مساحت پادگان 

  ۷۰درصد در اختیار شهرداری: ۳۵هکتار 

  ۳۰درصد در اختیار ارتش: ۱۵هکتار 

  پهنه‌ای که در اختیار شهرداری قرار دارد شامل ۳زون اصلی می‌شود:

  زون غربی (با سابقه تاریخی دوره قاجاری): رویکرد فعالیت‌ها دراین زون، بعد از مرمت و احیاء، متناسب با بناها پیش‌بینی خواهد شد.
   زون میانی: قبلا رستوران، آشپزخانه و مسجد بوده و این زون قرار است به فضای خدماتی مجموعه تبدیل شود.
  زون شرقی(با سابقه تاریخی دوران پهلوی): این زون هم متناسب با فعالیتش طرح‌هایی برای آن پیش‌بینی خواهد شد.

۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =