غربالگری اضطراب و سوگ برای خانواده شهرداری تهران در حال انجام است

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران گفت: در مرکز جامع سلامت روان شهرداری تهران، طراحی‌های جدیدی برای غربالگری های سلامت روان کارکنان به خصوص در بحث اضطراب، استرس و سوگ در حال انجام است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، حمید چوبینه با اشاره به موضوع غربالگری سلامت کارکنان شهرداری تهران، اظهار کرد: از سال گذشته کارکنان شهرداری تهران علاوه بر فرم‌هایی مربوط به سلامت جسم به فرم‌های مربوط به سلامت روان نیز پاسخ می‌دهند.

او افزود: خوشبختانه در سال گذشته این اقدام برای همکاران و کارگران شهرداری تهران به خوبی انجام شده است.امسال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، غربالگری‌های ما تحت الشعاع این بیماری قرار گرفت و موضوع محوری ما پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران در موضوع کرونا شده است.

چوبینه بیان داشت: در شهرداری تهران یک مرکز جامع سلامت روان ایجاد شده و در آن متخصصان و صاحب نظران برجسته کشور حضور دارند، در این مرکز با نظارت بر مراکز کلینیکی و درمانگاهی به صورت جامع اقداماتی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه در مرکز جامع سلامت روان طراحی‌های جدیدی برای غربالگری‌های سلامت روان کارکنان شهرداری تهران در حال انجام است، تصریح کرد: محور کار در این مرکز روی بحث بیماران کرونایی است و تاکنون روی ۲هزار و ۴۰۰ نفر غربالگری سلامت روان در بحث‌های اضطراب، استرس و سوگ انجام شده است؛ همچنین حمایت‌های روانی برای این همکاران به خصوص افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند، در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران یادآور شد: همزمان در مراکز پایش سلامت، غربالگری سلامت روان نیز در فرم‌های پیوست برای همه کارکنان شهرداری تهران در حال انجام است.

 چوبینه در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به بالا بودن تعداد کارکنان شهرداری تهران امکان غربالگری همه کارکنان وجود دارد یا خیر، گفت: غربالگری کارمندان جزو دستورالعمل‌های سالانه نیست اما غربالگری کارگری جزو دستورالعمل‌ها است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه تعدادی از کارمندان شهرداری تهران زیر نظر شرکت‌ها و سازمان‌ها فعالیت می‌کنند، غربالگری این افراد را به درخواست مدیرعامل‌های سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام می‌دهیم اما برای مجموعه شهرداری تهران با توجه به دستورات صادر شده از طرف معاونت منابع انسانی و بودجه‌ای که تعیین می‌شود، مکانیسم‌هایی در نظر می‌گیریم.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم در سال گذشته روی بیش از ۳۴هزار نفر از همکاران شهرداری تهران غربالگری سلامت انجام شده است.

۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 6704

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =