امکانات جدید «تهران من» برای توان‌یابان

مشاور عالی و مدیر کل حوزه شهردار تهران از ارایه سرویس جدیدی در اپلیکیشن «تهران من» خبر داد که امکانی را برای ناشنوایان ایجاد می‌کند تا از طریق آن بتوانند در صورت وقوع حادثه، بدون نیاز به تماس تلفنی و تنها از طریق اپلیکیشن از آتش‌نشانی درخواست کمک کنند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مصطفی کاظمی اسفه گفت: در این شیوه از درخواست امداد آتش‌نشانی که به‌زودی سرویس آن در «تهران من» ارایه خواهد شد، مکان وقوع حادثه یا حریق در نقشه و انواع حادثه با دسته‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اعلام نیاز به امداد را به نزدیکترین مرکز آتش نشانی ارسال می‌کند.

عضو هیات مدیره سازمان فاوای شهرداری تهران در ادامه به اماکن و فضاهای شهری مناسب‌سازی شده برای توانیابان اشاره کرد و افزود: شهروندان و توانیابان عزیز می‌توانند با مراجعه به نقشه تهران به نشانی map.tehran.ir و اپلیکیشن نقشه همراه تهران «رایا» به راحتی فضاهایی از جمله ایستگاه‌های مترو ، بوستان‌ها، میادین میوه و تره‌بار را که برای استفاده توانیابان مناسب‌سازی شده است، شناسایی کنند و این سامانه و اپلیکیشن همچنین امکان مسیریابی به این نقاط را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به گفته کاظمی؛ این اطلاعات تحت عنوان لایه «اماکن مناسب سازی شده برای معلولین» روی نقشه تهران قابل دسترسی است.

مشاور عالی شهردار تهران تاکید کرد: سامانه نقشه تهران دارای بیش از ۲۵۰ لایه اطلاعات مکانی مختلف است و کاربران با روشن کردن این لایه‌ها می‌توانند به اماکن خدماتی، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، ایستگاه‌های مترو، محدوده‌های طرح ترافیک، پایانه‌های مسافربری و انواع مراکز تفریحی، تاریخی و مذهبی و ... دسترسی داشته باشند. اکنون اماکن مناسب‌سازی شده برای معلولان مثل ایستگاه‌های مترو مناسب ویلچر، ایستگاه‌های مترو مناسب معلولین و نابینایان، بوستان‌های مناسب معلولین، سرویس‌های بهداشتی، ساختمان‌های اداری، سرای محلات و بازار میوه و تره‌بار مناسب‌سازی شده برای استفاده توانیابان قابل مشاهده است.

این داده‌ها به صورت مداوم و با توجه به فعالیت‌های ستاد مناسب‌سازی شهرداری تهران به‌روزرسانی شده و برای استفاده توانیابان روی نقشه تهران و اپلیکیشن «رایا» جایگذاری مکانی می‌شود.

۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 6742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =