۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 6744
۱۳ آذر فرصتی برای تکریم شهروندان معلول

١۳ آذر روز جهانی معلولان، فرصتی است برای تکریم و ارج نهادن به آنانی که با وجود بسیاری از مصائب و سختی‌ها با خودباورز، اراده‌ای راسخ و توانایی‌های منحصر به فرد خود، دوشادوش همه آحاد جامعه در جهت توسعه و آبادانی این شهر گام برداشته و با حضور پررنگ خود در عرصه‌های مختلف اجتماع، موفقیت‌ها و درخشش‌های بسیاری را کسب کرده‌اند.

در این میان ایجاد امکانات برابر و عادلانه برای این قشر از جامعه به موازات سایر افراد، مانع از کمرنگ شدن حضور آنان در شهر و نیز تسهیل بهره وری از خدمات مختلف شهری خواهد شد. این در حالی است که این موضوع  همواره دغدغه  شهرداری به‌ویژه در مدیریت شهری جدید بوده و مصداق بارز آن را می توان در اجرا و پیگیری اقدامات مختلفی که در حوزه مناسب سازی معابر، ساختمان های شهرداری، سرای محلات، اماکن عمومی و بوستان ها با تشکیل و نظارت کارگروه های ویژه صورت گرفته است، رؤیت کرد.

هرچند برای رسیدن به شهری مطلوب و تحقق فرصت های برابر برای همگان هنوز گام های زیادی مانده است اما تمام تلاش ما بر این بوده تا با اولویت و پیگیری جدی موضوع مناسب سازی در محلات جنوب شهر بتوانیم امکانات شهری را به گونه ای تعریف و یا تغییر دهیم که هر طیفی از شهروندان به سهولت از آن ها استفاده کرده و هیچ کس با هیچ ویژگی خاصی خارج از دایره شهر قرار نگیرد. 

در پایان ضمن گرامیداشت و تبریک این روز  جهانی به تمامی معلولان و خانواده های صبورشان و نیز خادمان این عرصه، حضور پر برکت ایشان را در عرصه های مهم اجتماعی ارج نهاده و امیدوارم با تلاش و همراهی همه آحاد جامعه و دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد تحولی پویا و نوین در زیرساخت های شهری، آبادانی شهر و تحقق «هران شهری برای همه» باشیم.
 

۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 6744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =