اجرای هرس پاییزی درخت و درختچه های منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ از آغاز عملیات هرس درخت و درختچه های سطح منطقه به منظور حذف شاخه های خشک، ایجاد فضای مطلوب شهری، زیبا سازی منظر شهری و افزایش رشد درختان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته طبق دستورالعمل سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران هرس درخت و درختچه های معابر، بوستانها منطقه از اول آذر همزمان با فصل خزان آغاز شده است و تا اوایل اسفند ماه ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه حفظ و نگهداری درختان شهری از اولویت های معاونت خدمات شهری و محیط زیست است افزود:  مناسب سازی سیمای بصری شهر، حذف شاخه های خشک، آفت زده و بیمار، جوان سازی درختان و تحریک به شاخه زایی، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا بین شاخه ها، ایجاد دید کافی در تقاطع های اصلی و فرعی از مهمترین اهداف انجام عملیات هرس می باشد.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: در این فصل درختان اوکالیپتوس، نارون، صنور و بید به منظور رفع خطر احتمالی و شکستگی  بر اثر ورزش باد یا بارش برف و باران سربرداری و  نوک گیری شاخه و تاج می شود.

جعفری ادامه داد: این عملیات توسط نیروهای کارشناسی و کارگری آموزش دیده با بهره گیری از تجهیزات لازم در قالب ۱۵ اکیپ به صورت هماهنگ در سطح نواحی، بوستان های مستقل و بزرگراه ها انجام می شود.

او افزود: تمام نکات ایمنی نظیر جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه ها در حین اجرای کار و نیز تجهیز کارگران به وسایل ایمنی انجام شده تا از بروز مشکل احتمالی  جلوگیری شود.

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 6809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =