ضرورت ساخت بیمارستان در منطقه ۱۹

شهر: با جمعی از خیرین و بخش خصوصی درباره ساخت بیمارستان در منطقه ۱۹ مذاکراتی انجام شده تا با در اختیار گذاشتن زمین توسط شهرداری، نسبت به ساخت بیمارستان در این منطقه که از نیازهای اساسی ساکنان آن است، اقدام کنند.

علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ در گفتگو با خبرنگار شهر با اشاره به نبود بیمارستان در این منطقه، گفت: جلساتی با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نماینده وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان در منطقه برگزار شد و وزارت بهداشت اعلام کرد که طبق بررسی های انجام شده ساخت بیمارستان دولتی در منطقه ۱۹ توجیه اقتصادی ندارد.

او افزود: به همین دلیل با بخش خصوصی و یکی از هلدینگ‌های پزشکی وارد مذاکره شدیم و زمینی هم هم پیشنهاد دادیم اما آنها نیز نتوانستند سهامداران خود را راضی به ساخت بیمارستان در منطقه کنند.

توکلی ادامه داد: اخیراً اما وزارت بهداشت گروهی از خیرین را که در محدوده منطقه ۱۸ در حال ساخت بیمارستان هستند به شهرداری منطقه ۱۹ معرفی کرد و در حال چانه‌زنی با آنها هستیم که اگر بتوانیم آنها را مجاب کنیم و زمین در اختیار آنها بگذاریم تا اقدام به ساخت بیمارستان در منطقه ۱۹ کنند. البته قطعه زمینی که در بلوار شقایق برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده، دارای پهنه *G است که باید پهنه آن تغییر کند.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه با بیان اینکه گروهی دیگر از بخش خصوصی نیز برای ساخت بیمارستان مراجعه کردند که آنها را نیز با یک گروه از مالکان خصوصی پیوند دادیم و در حال مذاکره هستند، یادآور شد: ساخت بیمارستان در این منطقه ضرورت دارد، البته منطقه ۱۹ سرانه درمانی چندان پایینی ندارد و دو درمانگاه شهرداری و درمانگاه های خصوصی و خیریه نیز در منطقه فعال هستند اما بیمارستانی در این منطقه وجود ندارد و شهروندان این منطقه مجبورند به بیمارستان مفرح در منطقه۱۶ که نزدیکترین بیمارستان به منطقه۱۹ است، مراجعه کنند. همچنین بیمارستان شهدای یافت آباد در منطقه ۱۸ نیز از جمله بیمارستانهایی است که ساکنان منطقه ۱۹ به آن مراجعه می کنند.

*پهنه G یا حفاظت (سبز و باز)، قسمت‌هایی از محدوده شهر است که عرصه‌های سـبز و بـاز عمـومی و خصوصـی، پارک‌های جنگلی، باغات و اراضی مزروعی و حرایم و پهنه‌های حفاظت ویژه را در برمی‌گیرد. بـا توجـه بـه نقـش و اهمیت این پهنه در ارتقاء کیفیت محیط و سیمای شهری تهران، ساخت‌وساز در آن‌ها، محـدود بـوده و عمـدتاً بـرای توسعه گردشگری و تفرج، برخی خدمات آموزشی، درمانی و بهداشتی، فرهنگی، مدیریت بحـران و اسـتقرارهای موقت، مجاز هست. این محدودیت ضمن ایجاد سرزندگی، در محیط شهری، مانع گسترش فیزیکی شهر تهران شـده و بهره‌برداری مناسب و حفاظت فعال و تجهیز شده را برای این پهنه به وجود می‌آورد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 6815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =