وقوع حوادث پرخسارت پایتخت در ساختمان‌های ناایمن

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر حادثه پر خسارت ساختمانی که اتفاق می‌افتد، حتماً در لیست ساختمان‌های پر خطر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی بابایی در جریان صد و چهارمین جلسه کمیته ایمنی در شهرداری منطقه ۴ تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان اظهار کرد: گروه دوام در آموزش حوزه ایمنی بسیار مؤثر بودند و افزایش تعداد افراد در گروه محسوس بوده و امیدواریم این افزایش استمرار داشته باشد. با وجود اینکه میانگین حادثه در تهران کاهشی بوده اما در منطقه رشد حداقلی حادثه در بحث حریق را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در برنامه ۴ ساله چهارم الزام کردیم که در دو سال اول توقف رشد حادثه و در دو سال دوم تا پایان ۱۴۰۴ سالیانه حداقل نیم درصد کاهش حادثه را داشته باشیم؛ در پایتخت رشد کاهش حادثه را داشتیم اما در منطقه ۴ این کار محقق نشد. شهرداران با فرمانده ایستگاه‌ها جلسات مستمر داشته باشند و تحلیل کنند که علل حادثه چیست و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. آموزش و بررسی پلاک ایمن باید به صورت مستمر انجام شود؛ هر حادثه پر خسارت ساختمانی که اتفاق می‌افتد، حتماً در لیست ساختمان‌های پر خطر قرار دارد.

وقوع حوادث پرخسارت پایتخت در ساختمان‌های ناایمن

رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی رشهر تهران اضافه کرد: حدود ۷۵ هزار ساختمان توسط سازمان آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته و از ۱۶ هزار ساختمان بلندمرتبه و حیاتی ۷ هزار ساختمان ارزیابی شده است؛ البته آتش نشانی در این مسیر ارزیابی در ابتدای راه است. اغلب مکان‌های پرخطر که دچار حریق می‌شوند، تخلف ساختمانی دارند؛ به طور مثال ساختمان مشیریه تخلف ساختمانی داشت و اتصالی برق موجب این اتفاق شد.

وی ادامه داد: تاکنون از نهادهای نظارتی درون شهری نخواسته‌ام که ورود کنند اما به تدریج باید این اتفاق رخ دهد؛ نهاد نظارتی می‌تواند ورود کند و مشخص شود شهرداری ناحیه تخلف را بررسی کرده است یا خیر. اغلب آتش‌سوزی‌های پر حادثه و پر خطر در انبارهای غیرمجازی اتفاق افتاده که پرونده‌ای در خصوص آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل نشده است. در موضوع ساختمان‌های پرخطر حداقل ۱۰ ساختمان در سال پر خطر باید کاهش پیدا کند که میانگین کاهش ساختمان پرخطر در هر ناحیه از منطقه مقدار پایینی است.

بابایی در خصوص عدم استفاده از کارگران در رفت و روب بزرگراه‌ها، گفت: در این خصوص حتماً باید پیگیری لازم صورت گیرد و با سازمان پسماند مکاتبه انجام شود؛ وقتی تعداد ماشین مکانیزه کم باشد، پیمانکار مجبور است از نیروی کارگری استفاده کند و این منجر به فوت و حوادث خطرناک می‌شود.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 68153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =