تحویل ۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید

شهر: پس از تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مرحله نخست قرارداد خرید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس از شرکت ایران خودرو دیزل، مرحله دوم تولید ۵۰ دستگاه دیگر روزهای پایانی خود را می‌گذارند.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفتگو با شهر، درباره وضعیت تولید ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس خریداری شده از شرکت ایران خودرو دیزل، توضیح داد: بخشی از مینی بوس‌های مرحله دوم تولید شده و اتوبوس‌ها نیز در خط تولید قرار دارند. طبق زمان بندی انجام شده؛ شرکت ایران خودرو دیزل در مرحله دوم ۳۰ دستگاه مینی بوس و ۲۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل خواهد داد.

او درباره به‌کارگیری اتوبوس و مینی بوس‌های جدید در خطوط، گفت: مینی بوس‌های خریداری شده در خطوطی که تقاضای سفر کمتر است یا معابری نامناسب که امکان ورود اتوبوس وجود ندارد (درکه، جماران و ...) وارد مدار بهره برداری می‌شوند. اتوبوس‌های جدید نیز در خطوطی که دارای اتوبوس‌های فرسوده و تقاضای سفر بالا است، وارد می‌شوند.

ترفع در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس‌های فرسوده اسقاط خواهند شد، بیان کرد: در شرایط رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تحریم و مشکلات مالی ترجیح داده می‌شود که با ورود اتوبوس‌های جدید، اتوبوس‌های فرسوده اسقاط نشوند. اما این اتوبوس‌های فرسوده با هزینه کمتری از خرید، بازسازی اساسی خواهند شد. با اسقاط هر اتوبوس فرسوده باید یک اتوبوس جدید خریداری شود که هزینه هر یک دستگاه بیش از ۴ میلیارد تومان است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قرارداد دیگری برای خرید اتوبوس تا پایان سال منعقد می‌شود یا خیر، توضیح داد: اگر تمامی منابع مالی حاصل از اوراق مشارکت ۱۳۹۸ به حساب شهرداری واریز شود، از سهم اوراق مشارکت اتوبوسرانی یک قرارداد دیگر برای خرید اتوبوس منعقد خواهد شد. برای دریافت اوراق مشارکت، باید قرارداد جدیدی منعقد شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برگزاری مناقصه جدیدی برای خریداری اتوبوس خبر داد و گفت: مناقصه جدید در این زمینه برگزار شده است که شرکت کننده‌ها تا روز شنبه آینده فرصت دارند تا پاکات خود را تحویل دهند. همچنین روز یکشنبه زمان بازگشایی پاکات است. اگر روز یکشنبه آینده، برنده مناقصه انتخاب شود، بخشی از منابع مالی خرید اتوبوس‌ها از محل اوراق مشارکت پرداخت خواهد شد. این مناقصه برای خریداری ۸۰ دستگاه اتوبوس دو کابین به منظور تقویت خطوط تندرو اتوبوسرانی است. 

خبرنگار: ملیکا هاشمی

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 6832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =