۳۵۰۰ میلیارد تومان ارزش مالی بزرگراه شهید نجفی رستگار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با حضور در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ به تشریح جزئیاتی از آخرین تحولات عمرانی پایتخت پرداخت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در برنامه تهران ۲۰ که شب گذشته به صورت زنده از شبکه ۵ سیما پخش شد، با اعلام آغاز بهره برداری آزمایشی از فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار از روز پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹، این بهره برداری را تکمیل کننده حدود ۹۰ درصد از کارکردهای ترافیکی کل پروژه ذکر و اضافه کرد: فاز دوم پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار چند روز پس از افتتاح آزمایشی مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.

به گفته او؛ عملکرد همزمان فازهای یک و دو بزرگراه شهید نجفی رستگار تاثیر محسوسی بر کاهش بار ترافیک بزرگراه بسیج و میدان افسریه خواهد داشت.

صبوری دیلمی ارزش این پروژه به لحاظ عملیات عمرانی را ۵۰۰ میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: با توجه به اینکه فرآیند رفع معارضات ملکی در طول حدود ۱۰ سال انجام شده است، چنانچه بخواهیم هزینه رفع این معارضات را بر اساس قیمت روز محاسبه کنیم به رقمی حدود ۳ هزار میلیارد تومان می رسیم. بنابراین ارزش بزرگراه شهید نجفی رستگار با احتساب هزینه به روز شده رفع معارضات ملکی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین از تلاش برای ساخت مسیر دسترسی زیرگذر تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد به کوی نصر خبر داد و گفت: طرح این مسیر دسترسی که حاصل مطالعات مهندسی ارزش روی پنج گزینه مختلف اجرایی است، متعاقب تصویب نهایی در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی خواهد شد.

صبوری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام جزئیاتی از آخرین وضعیت مرمت کانال ابوذر، پیشرفت اقدامات معاونت فنی و عمرانی در ساخت و نگهداری زیرساخت های مدیریت روان‌آب ها را جلوتر از برنامه های پنج ساله ابلاغ شده ذکر و اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ که کشور وارد فاز بروز بارندگی های کم سابقه شده است، هیچ سیلابی در تهران نداشته ایم و این امر مرهون اقدامات انجام شده به منظور تکمیل شبکه اصلی هدایت آب‌های سطحی است.

۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 6841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =