شهرداری می تواند فرصت شکوفایی استعدادهای ورزشی را فراهم کند

شهر: فرشاد پیوس و محمد نوازی و پیشکسوت باشگاه های پرسپولیس و استقلال توسعه ورزش و فراهم کردن امکانات برای جوانان و نوجوانان از طرف شهرداری را در رشد و شکوفایی استعدادها و تقویت ورزش ملی کشور موثر دانستند.

فرشاد پیوس، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان در گفتگو با شهر، درباره افتتاح و تعمیر زمین های چمن مصنوعی در منطقه ۱۶ گفت: همه زمین های این منطقه در گذشته خاکی بود و در حال حاضر شهرداری های مناطق و سازمان ورزش شهرداری با تبدیل این زمین ها به چمن و همچنین ساخت زمین های چمن جدید و فراهم کردن دیگر امکانات به حفظ سلامت شهروندان و ایجاد انگیزه بیشتر علاقمند در همه رده های سنی کمک می کنند.

او با اشاره به توجه بیشتر مدیریت شهری به حوزه ورزش در این دوره نسبت به دوره های گذشته افزود: شهرداری به عنوان نهادی تاثیرگذار می تواند با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد و با برخی تمهیدات و به کار گیری مربیان توانمند و همچنین همکاری با پیشکسوتان عرصه ورزش در رشته های مختلف نسبت به استعدادیابی در این عرصه اقدام کند.

پیوس در این باره ادامه داد: شهرداری و شورای شهر تهران می توانند با همکاری پیشکسوتان کمیته ای در همه رشته های ورزشی تشکیل دهند تا عملکرد نوجوانان و جوانان در مناطق مختلف را رصد کرده و استعدادهای درخشان را به جامعه ورزش معرفی کنند.

بهبود شرایط ورزش در شهر تهران با کمک نهادهایی مانند شهرداری

محمد نوازی پیشکسوت باشگاه استقلال و هافبک راست سابق تیم ملی درباره زمین های چمن مصنوعی که توسط شهرداری منطقه ۱۶ در اختیار شهروندان قرار گرفت، به شهر گفت: امروز زمین های خاکی منطقه ۱۶ مجهز به چمن مصنوعی شدند و زمین های چمن فرسوده نیز ترمیم شدند و در این باره باید این اقدام شهرداری تهران را ستود. در طول سال جوانان و نوجوانان زیادی برای ورزش و تمرین به این زمین ها مراجعه می کنند که با فراهم کردن شرایط از سوی نهادهایی مانند شهرداری،  مربیان این فرصت را پیدا می کنند که بازیکنانی را از میان این نوجوانان و جوانان به تیم ملی کشورمان در رده های سنی مختلف معرفی کنند.

او خود را از پرورش یافته منطقه  ۱۶ دانست و افزود: این منطقه مانند سایر مناطق جنوب شهر تهران در زمینه سرانه ها به ویژه سرانه ها و خدمات ورزشی با کمبود مواجه است. مناطقی که به دلیل بافت مسکونی فشرده و متراکم میزان زمین های ورزشی در آنها اندک است و تنها چند زمین خاکی از قدیم در این مناطق وجود داشت. امکانات و زمین هایی که در اختیار شهرداری است می تواند به افزایش خدمات ورزشی و رشد و توسعه ورزش در همه مناطق شهر تهران کمک کند.

نوازی افزود: هر چند امروز با همت شهرداری و سایر نهادها شرایط بهبود پیدا کرده اما امید می رود که در کنار این مستطیل سبزی که برای علاقمندان مهیا شده است امکانات دیگری مانند رختکن و جایگاهی برای استقرار خانواده هایی که برای تماشای تمرینات فرزندانشان حضور پیدا می کنند نیز فراهم شود.

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =