پروژه های نیمه کاره منطقه ۱۳ تا پایان سال به بهره برداری می رسد

شهر: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در بازدید از منطقه ۱۳ بر اتمام پروژه های نیمه کاره تا پایان سال و حفاظت شهرداری از شهرک زیتون و جلوگیری از ساخت و ساز در آن تاکید کرد.

مصطفی سلیمی، معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در حاشیه نخستین بازدید دوره ای خود که از منطقه ۱۳ و بوستان جنگلی سرخه حصار آغاز شد، به خبرنگار شهر گفت: منطقه ۱۳ و ۲۲ با برخورداری از بوستان های جنگلی سرخه حصار و چیتگر، بیشترین فضای مرتبط با ریه های تنفسی شهر را به خود اختصاص دادند، بنابراین نظارت دوره ای از منطقه ۱۳ شروع شده و عملکرد و کارهای مختلف عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فضاهای داخلی برنامه ریزی و منابع انسانی این منطقه در حال انجام است و کمبودها و پیشرفت پروژه ها بررسی می شود.

او افزود: خوشبختانه در منطقه ۱۳ امور به خوبی انجام شده و به ویژه در حوزه سرخه حصار که جز فرصت‌های مهم و طبیعی شهر تهران است اقدامات مناسبی انجام شده و در نظر است که با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی برخی از قسمت‌های آن انجام و تسهیلاتی برای مردم فراهم شود و امیدواریم که بخشی از پروژه های آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

سلیمی ادامه داد: در حوزه های مختلف مانند محلات و در بخش فرسوده اقدامات مناسبی درباره احیا و نوسازی قسمت‌هایی که می‌تواند در مواقع بحران مانند زلزله خطرآفرین باشد انجام شده که باید تداوم داشته باشد.

سلیمی با بیان اینکه منطقه ۱۳ در بخشی از قسمتها و در حوزه های اعتباری و مالی نیاز به کمک دارد، عنوان کرد: از طریق ستاد در این بخشها کمک خواهد شد تا منطقه بتواند با همت و انگیزه و فرصت‌هایی که وجود دارد و اعتبارات به نقدینگی که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، پروژه‌ها را به نحو احسن به نتیجه برساند.

او درباره بافت فرسوده اضافه کرد: در بافت فرسوده نیاز به این است که سازمان نوسازی حضور داشته باشد و بخش خصوصی را با مذاکره تشویق کنیم که ورود پیدا کند. باید تسهیلاتی در حوزه شهرسازی در اختیار آنها قرار داده شود. همچنین پروژه‌های نیمه کاره ای در منطقه وجود دارد که سازمان‌های مرکزی متولی آن هستند که باید تاکید کنیم که حداکثر تا پایان سال پروژه های نیمه کاره به بهره‌برداری برسند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در پایان درباره وضعیت شهرک زیتون یادآور شد: شهرک زیتون جزو منابع طبیعی است که باید حفاظت و حراست شود. طبق قانون دولت باید ساکنان آن را منتقل کند و قرار است در دیگر نقاط شهر با هماهنگی استانداری و فرمانداری اراضی معوض به آنها داده شود و حتی بخشی از این کار انجام شده است. چرا که امکان ساخت و ساز بر اساس مصوبه دولت که به شهرداری ابلاغ شده در قسمت هایی مانند شهرک زیتون وجود ندارد و شهرداری مکلف است از این منابع حفاظت و حراست کند.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 6913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =