فراهم سازی امکان رکابزنی شهروندان از میدان شهدا تا سرخه حصار

شهر: بزرگترین مسیر دوچرخه سواری در محدوده شهری تهران از میدان شهدا تا بوستان سرخه حصار در حدود ۱۲ تا ۱۳ کیلومتر ایجاد می شود ، مسیری که در محدوده داخلی بوستان سرخه حصار نیز ادامه پیدا می کند که آن را تبدیل به نخستین مسیر دوچرخه سواری جنگلی کشور می کند.

مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۱۳ درباره بازدید معاون هماهنگی امور مناطق از پروژه های این منطقه به خبرنگار شهر گفت: بازدید از پروژه‌های توسعه محلی و اولویت دار در سطح منطقه که احداث آنها در حال انجام است توسط معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران انجام شده است. پروژه هایی که در حال اتمام هستند و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

او در ادامه درباره پروژه ایجاد مسیر دوچرخه سواری در این منطقه گفت: با تاکید شهردار تهران یکی از برنامه های اصلی منطقه ۱۳ و سایر مناطق شهر تهران ساخت و ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری است. بر همین اساس در منطقه ۱۳ از میدان شهدا، لاین جنوب و شمال خیابان پیروزی لاین این مسیر آغاز شده و در کلاهدوز و در اتوبان شهید دوران طبق مجوزی که کمیته معابر داده ادامه پیدا می کند و از آنجا به پارک سرخه حصار می رسد و در محدوده داخلی پارک مسیر دوچرخه در حدود ۸ کیلومتر از لابلای درختان ایجاد شده که در واقع اولین مسیر دوچرخه سواری جنگلی در کشور خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: مسیر دوچرخه سواری این منطقه بزرگترین مسیر دوچرخه سواری در محدوده شهری است که از میدان شهداء تا بوستان سرخه حصار و در حدود ۱۲ تا ۱۳ کیلومتر است و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خیابان پنجم نیروی هوایی یک طرفه می شود

رحمان زاده، درباره وضعیت خیابان پنجم نیروی هوایی با بیان اینکه طبق مصوبه برنامه هایی در آنجا دیده شده است، گفت: مشاور حمل و نقل و ترافیک، با توجه به نظر شهروندان و مطالعاتی که در این سالها انجام شده یک طرفه کردن خیابان را مدنظر دارد که مصوبه آن از کمیته معابر اخذ شده و ظرف یک هفته آینده اجرای آن کلید زده خواهد شد و جزو پروژه‌هایی است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خروجی از پیروزی به دماوند

شهردار منطقه ۱۳ در ادامه درباره پادگان نیروی هوایی و ایجاد خروجی از پیروزی به دماوند گفت: در توافقاتی که با نیروی هوایی انجام شده و طبق مطالعات مشاور طرح در دو سال اخیر و جلساتی که با فرمانده نیروی هوایی برگزار شده، به این جمع‌بندی رسیدیم که قبل از پایان سال بتوانیم ایجاد خروجی از پیروزی به دماوند را عملیاتی کنیم. به گفته رحمان زاده همچنین فلکه دوم نیروی هوایی نیز از پروژه‌هایی است که تا پایان سال به اتمام و بهره‌برداری خواهد رسید.

خبرنگار: علی سی پی

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 6922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =