راه اندازی کافه پسماند

شهر: انجام طرحهایی مانند هایپر پسماند، کافه پسماند، آموزش طرح کاپ در سامانه «شاد» آموزش و پرورش و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها از جمله اقدامات شهرداری منطقه ۱۹ در راستای طرح کاپ و تفکیک پسماند از مبدا است.

علی توکلی، شهردار منطقه ۱۹ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اجرای طرح کاپ در این منطقه گفت: منطقه ۱۹ نخستین منطقه در تهران است که ابتکار *هایپر پسماند را اجرا کرد . بدین صورت که شهروندان در ازای تحویل پسماند می توانند مواد خوراکی و مایحتاج روزمره خود را خرید کنند. همچنین جابجایی مخازن در محله‌هایی مانند احسانی که تولید زباله زیادی دارد در حال انجام است.

توکلی با بیان اینکه علاوه بر این هایپری در بوستان ولایت تحت عنوان «کافه پسماند» ایجاد خواهد شد، توضیح داد: در هایپر های معمولی مواد خوراکی توزیع می شود اما در کافه پسماند غذا و نوشیدنی ارائه می‌شود تا تشویقی برای نسل جوان در جهت تفکیک از مبدا باشد.

به گفته شهردار منطقه ۱۹، شهرک های گلسار، سهیل و ۲۲ بهمن برای اجرای طرح کاپ در اولویت قرار دارند.

او با بیان اینکه آموزش طرح کاپ در سامانه «شاد» نیز در حال انجام است، عنوان کرد: طی هماهنگی و امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش، آموزش های حوزه پسماند در سامانه «شاد» به دانش آموزان در حال انجام است که در این مورد نیز منطقه ۱۹ نخستین منطقه در تهران است که اقدام به اجرای این طرح می کند.

شهردار منطقه ۱۹ اضافه کرد: در بحث بازیافت لاستیکهای فرسوده در منطقه ۱۹ نیز طرحی تهیه و با پیمانکار در بحث هایپرپسماند قراردادی امضا شده تا با تحویل لاستیک های مستهلک از افراد، لاستیک ها به مرحله بازیافت برسند و از آتش زدن آنها جلوگیری شود.

او در پایان یادآور شد: با دانشگاه شریعتی، دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) و شهرداری باقرشهر تفاهم نامه ای امضا شد که بتوان طرح کاپ را در آن ساختمان ها نیز اجرا کنیم.

* هایپر پسماند: محلی که در آن ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی، فلزی و... براساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران مشخص شده و اهالی می‌توانند معادل ریالی آن از اجناسی که در این هایپر پسماند وجود دارد خریداری کنند.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 6975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =