از پلاک هویتی ایران تا کتیبه «ما ملت امام حسینیم»/ تلاقی ایران و محرم در محصولات فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

همزمان با ایام سوگواری محرم و در واکنش به تحولات اخیر منطقه، چهار محصول فرهنگی با محوریت ایران، هویت ملی و مقاومت، توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تولید و آماده‌سازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بسته فرهنگی «نشان افتخار» با تمرکز بر سه‌رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران و در واکنش به تجاوز ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی، طراحی و تولید شده است. این بسته شامل سه محصول با مضامین هویتی و میهنی است که توسط نوجوانان فرهنگسراها در موکب‌های مردمی توزیع می‌شود.

محصول نخست این بسته، «پلاک هویتی» با طرح نقشه ایران در یک سو و مصرع ماندگار «چو ایران نباشد تن من مباد» در سوی دیگر است؛ نمادی از پیوند جان با خاک وطن.

محصول دوم، «دستبند سه‌رنگ» برگرفته از رنگ‌های پرچم جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان نشانه‌ای ساده، اما مؤثر از هویت و همبستگی ملی عرضه می‌شود؛ و سومین محصول، «برچسب ایران» با طراحی تایپوگرافی استاد مسعود نجابتی است که قابل استفاده بر روی خودروها و سطوح شهری است و جلوه‌ای بصری از تعلق به ایران را به نمایش می‌گذارد.

در کنار این بسته، محصول چهارم با عنوان کتیبه «ایران امام حسین(ع)» طراحی و تولید شده است. این پرده با استفاده از رنگ مشکی محرم و تلفیق نمادهای ملی، همراه با جمله ماندگار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی «ما ملت امام حسینیم» آماده شده و در تیراژ ۷ هزار نسخه، برای زینت‌بخشی به تکایا و حسینیه‌های شهر تهران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد.

این اقدام، تلاشی در راستای پاسداشت هویت ملی و دینی، تقویت حس همبستگی میان نسل نوجوان، و به‌کارگیری هنر و خلاقیت در مواجهه فرهنگی با تهدیدها و رخدادهای روز در ایران عزیز است.

انتهای پیام/

۸ تیر ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 69816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =