ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت  هر چه بیشتر مردم در امور شهری

به مناسبت گرامیداشت روز داوطب و هفته کار داوطلبانه و جهادی، شهرداری منطقه ۱۳ متناسب با اسامی روز های این هفته، با مشارکت داوطلبان، خدمات مختلفی را با توجه به شرایط کرونایی ارائه کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه  ، کار داوطلبانه را فرصتی برای کمک به جامعه و ارائه  حمایت های  روحی به افراد نیازمند و بهبود کیفیت زندگی شهروندان  دانست و افزود : کار داوطلبانه در زمینه‌های مختلفی  شامل امور مالی، محیط زیست، کودکان و نوجوانان، سالمندان و معلولان و ...  وجود دارد که افراد به صورت خودجوش در کمک به همنوعان نیازمند مشارکت می‌کنند، از این رو ایجاد شرایط مناسب برای مشارکت مردم در امور شهری باعث می شود مردم خود را جزئی از شهر بدانند و در برنامه های مدیریت شهری  نقش آفرینی کنند.

او گفت : با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای گرامیداشت این روز و هفته و ترویج و بازنمایی اقدامات داوطلبانه شهروندی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه با همکاری خیرین منطقه و شهروندان محلات، فعالیت ها و خدمات مختلفی را در هفته کار داوطلبانه ارائه کردند.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد :  در سال جاری، با توجه ویژه به کار داوطلبانه، در نظر داریم، شرایط مناسب را  برای مشارکت مردم در امور شهری فراهم کنیم

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص اقدامات منطقه در هفته کار داوطلبانه گفت : علاوه بر توزیع غذای گرم ولباس بین افراد بی خانمان وکارتن خواب ها، ۷۵۰۰دست انواع لباس گرم  و ماسک در حاشیه شهر تهران بین افراد نیازمند توزیع  شد.

به گفته وی ضد عفونی مساجد، المان های شهری ومنازل  شهروندان مبتلا به بیماری کرونا با همکاری ایثارگران ساکن درمنطقه، آزادی چند زندانی محکومیت مالی با مساعدت خیرین محلی مطابق باتفاهم نامه فی مابین معاونت اجتماعی منطقه وانجمن حمایت اززندانیان و ارسال هشتمین کامیون کمک های مردمی به استان محروم سیستان وبلوچستان باهمراهی یاوران مجمع خیرین  از حمله اقدامات صورت گرفته در هفته کار داوطلبانه است.

توزیع گوشت گرم، مرغ وماهی و  سبد ارزاق خانواردربین نیازمندان، اهدای جهیزیه به زوج های جوان و برگزاری نمایشگاه عکس وتابلوکرونایی باهمکاری نگارخانه اریک، مشاوره های تلفنی روانشناسان داوطلب ویژه افراد نیازمند و خانواده های داراری بیمار کرونایی،  آموزش های لازم به نیروهای داوطلب جهت همکاری با کادر درمان برای شکست کرونا بخشی دیگر از اقدامات منطقه ۱۳ است.

۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 7007

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =