۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید خریداری می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهر تهران خبر داد و این که ۲۵۰ دستگاه جدید هم خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  صبح امروز- ۲۵ آذر- در حاشیه مراسم تجلیل از تاکسیرانان برتر و  «روز ملی حمل و نقل عمومی» که در بوستان لاله برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت:روزهای سه شنبه یک کار نمادین توسط شهردار تهران صورت می گیرد و شهردار با دوچرخه به سر کار می رود. استفاده از دوچرخه در نتیجه تلاش های شهرداری تهران و سایر همکاران از زیر یک درصد به حدود یک درصد رسیده هر چند این عدد قابل قبولی نیست. اما نشان می دهد که مردم به دوچرخه سواری علاقه مند هستند، چرا که هم جنبه ورزشی و تفریحی دارد، هم فاصله اجتماعی رعایت می شود و هم می توانند کارهای خود را با دوچرخه انجام دهند.

هاشمی درباره خرید اتوبوس های جدید برای تهران گفت:  هم اکنون ۲۵۰ اتوبوس و مینی بوس خریداری شده است. ۲۵۰ دستگاه هم در دستور کار است. همچنین در زمینه خرید پنج هزار دستگاه اتوبوسی که در ستاد کرونا مصوب شده است تلاش می کنیم ۵۰ درصد سهم برای تهران بگیریم. در زمینه بازسازی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی هم پیشنهادهایی را به دولت داده ایم کمک هایی هم به بخش خصوصی می کنیم.

هاشمی همچنین درباره نوسازی تاکسی ها گفت: تاکسی ها یک خانواده بسیار بزرگ ۸۰ هزار نفری هستند که تلاش هایشان به خصوص در این ایام کرونا جای تشکر دارد و بیشترین ضربه به این قشر وارد شده است و خیلی هم از آنها حمایت نشد. البته قرار بود وام هایی به آنها بدهیم. با دو بانک مهر اقتصاد و کارآفرینی امید هم توافق کرده ایم که ۷۰ تا ۹۰ میلیون وام بگیرند. البته ما نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی را در دستور کار داشتیم اما به دلیل گرانی خودروها این اتفاق نیفتاد. چون با توجه به افزایش قیمت ها سهم راننده خیلی سنگین شده است حالا در حال مذاکرات جدید هستیم که راهی برای حل مشکل پیدا کنیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 7068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =